AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

hyrd barnstol ?!

sw
460
swe-boy
420D -15
Någon som vet om det skulle vara problem att få en hyrd barnstol från BB att passa i en E39 ?

Hörde rykte om detta att bältet skulle vara för kort osv.

Någon som har testat detta?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Är det en nyfödd du menar så är det en sån där liten stol. som man också kan bära barnet i, men även en stor barnstol går bra med original bilbälte, det har jag i min e39:a.

BMW CS #5206
sw
460
swe-boy
420D -15
okey.. det är en nyfödd.

Det funkar då alltså?

Eller kan de vara olika modeller i olika län?
Om vi snackar typ standard babyskydd så kan man antingen dra midje delen av bältet över lr under. Vi hyrde vårt från NTF dom var fina och billiga. Vi Var tvugna att dra det under i våran 320-89.
Men det är ingen nackdel för det blir lättare att plock ur knodden om inte bältet går över om man lämnar kvar stolen i bilen. Sedan var det en vanesak att montera in den.
Ho
108
Holken

525i Touring M-sport -06
Jag har airbag i min 523 i -99 o när den kopplades bort så
bytte man bältet okså pgr av att det var automatiskt åtdragning
av " remmen " vid en eventuell krock , kolla detta noga med
BMW innan du sätter i stolen , man förlåter sig nog aldrig om
något skulle hända pgr av detta , testade aldrig om det räckte runt men jag uppfattade att det hängde på ovanstående version .

Mwh Peter .
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag antar att stolen kommer att sitta bak, det hade jag i allafall.

BMW CS #5206
||
34
|| jensa ||
120d M-Sport -07
Jag har haft BB´s "mellanstol" både bak och fram i min E39:a, det har funkar alldeles utmärkt. Grymt smidig jämfört med andra stolar att montera i och ur. Rekommenderar dock att köpa ett skydd till stolen, barns skor tenderar ju att vara ganska skitiga speciellt så här års.

|| jensa ||
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

E39:ans bälte är hyffsat långa och jag hade inga problem att ha babyskydd där bak. Verkar som tyska bilar har längre bälten än andra då jag även utan problem fick stolen på plats i en Golf medan det var problem både fram och bak i en Volvo V70. Testade även i morsans Corolla och där var bältet inte ens i närheten att räcka till.

Ett tips när det gäller babyskydd är Akta Graccos Autobaby som har en fast underdel som monteras i bilen med hjälp av bältet och sedan är det bara att klicka i stolen när man ska köra. Sparar mycket tid och tålamod att slippa strula med bältet varje gång.

___
BMWCS #5157
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.