|
|
|
|---|---|
|
har suttit å sökt, läst, sökt...men inte fått nån riktig käm på hur det funkar med betalning av osedd bil från tyskland. i detta hyperteknologiska samhälle måste det väl ändå finnas nåt säkert sätt att betala bilen här i sverige och sen vara 100 på att man verkligen får hem bilen!? så hur beter man sig egentligen när man nu inte är på plats och får nycklarna i handen? | |
| Cash eller banköverföring (tar någon dag). | |
| men säg att man gör en banköverföring då, sen när bilen ska hämtas så finns den eller säljaren inte...? | |
|
Någon garanti för att bilen eller säljaren finns går naturligtvis inte att få. Handlar du hos en stor märkeshandlare minimerar du riskerna. Personligen skulle jag inte ha några tvivel kring att förskottsbetala en bil som säljs av en auktoriserad BMW-handlare. Däremot skulle jag aldrig handla på detta vis om bilen säljs av en privatperson - osäkerheten blir för stor. Personlig kontakt, trygghet och tillit är så klart A och O vid en sån här typ av affär. När det gäller hemtransport av ditt nyförvärv rekommenderar jag varmt Eurotransport - Länk . |
|
|
Precis som liste säger - beror på vem du handlar av. Men varför inte ta ett par dagar och åka ner för att vara helt säker? Du behöver inte köra hem bilen utan flyg ner, fixa och sedan flyg hem. Blir du lurad är det dyra timmar...då menar jag att du förlorar 2 dagar högst d v s 48h. Om bilen kostar 150kkr så är det dyr timpenning... Mvh /NP |
|
|
Hej där! Köpte min bil osedd från BMW niederlassung Munchen. Betalade med en SWIFT via Föreningssparbanken skickade sedan ner mitt pass för att plåtarna skulle vara klara och monterade på bilen. Det enda som skiljde från det försäljaren sa var att han hade glömt att berätta om ett stenskott på vänster baksida. som kompensation fick jag med 4 original hjul. Tyckte att det var hyfsat...... Många tror att BMW ägande är en livsstil....men dom har inte förstått något....det är något mycket ...MYCKET STÖRRE... |
|
|
ok, det är så illa alltså. att man inte har nån säkerhet alls. jo hade det varit auktoriserad handlare hade man ju kunna känna lite trygghet iallafall. men om man som jag är å kikar på mest privata bilar så blir det ju lite värre. får väl se, kanske blir så att man åker ner å kollar ändå...om man hittar nån som är lite bättre på tyska än mig!:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.