|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johan jag vet att det var onödigt, men är så less på problemet och inte kunna använda bilen. Är ngn behov av ett batteri? |
|
|
Tjäna! Jag hade samma problem på min 523i.Lämnade bilen hos BMW,och fick veta att fläkten bloste även när bilen stod stilla. Det kostade 1500kr. att fixa felet. MvH BMW |
|
|
AMET: Alla batterier behöver laddas upp innan de tas i bruk för att uppnå full kapacitet, prova att ladda upp det flera nätter i rad då de har svårt att tillgodogöra sig laddning när de blivit helt "urdragna" och bulkladda det sen över natten 2-3 ggr/år. Länk Tyvärr är batterier det enda som inte kan utvecklas på bilar, de är fortfarande kvar på "stenåldersnivå" och kräver regelbunden service/uppladdning. Köper du ett annat batteri så råder jag dig att köpa en laddare från Ctek, finns på Clas Ohlson för 495:- Antagligen har du nån förbrukare som drar ur batteriet, se Balmgrens inlägg. Mvh |
|
| Länk | |
| Batterier utvecklas väl visst :) hört talas om agm ?. | |
|
Hej Tome! Jag har märkt när jag hoppar in i bilen är det ngt som viner från fläktutblåsen i kupen. Igår så tänkte jag titta på bagagerumslampan, den fungerar inte, men när jag tog loss den så var den mkt varm. Ja bilen skall lämnas in i morgon, vi får väl se vad det är för fel. |
|
|
Jag har hämtat bilen och domen är som således: Lampan i bagagerummet fungerar inte fast lampan var hel. Kabelbrott, och därför så fick den tjuvström och lampan var varm hela tiden fast den inte lyste. |
|
|
Bra att du hittade felet.. nu har di iaf ett extra batteri:) Alpina Power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.