|
|
|
|---|---|
|
Jag har en krånglande diesel värmare i min 530 d-99, den försöker att tända men det slutar med ett vitt rökmoln! Jag var hos en firma som trode det kunde vara glödstiftet men det går enligt dom inte att köpa separat utan man måste byta brännaren för 1800:-+moms! Hur demonterar man den och har någon lyckats byta glödstift? | |
| Hej! glödstiftet sitter fast i brännarkammaren så det följer med den,Sen är det ett vanligt fel att brännar kammaren är slut på dom, Har väll bytt 50- 70brännarinsatser, sen måste man ha dator för att ställa in co på värmaren så att den brinner perfekt å inte sotar så brännkammaren kolnar igen,tippar på att kalaset går på ca 4000kr på en firma med att demonera i å ur värmaren från bilen samt byta brännar insats.. | |
|
Nr 1A) efter ett värmarmontage är att ställa CO2 halten ja! Tror många haverier beror på det! Om det bolmar så tror jag glödstiftet kan vara helt men att brännaren har koxat igen pga för lågt CO2. Kan vara så... Vad är det för märke/modell? M.V.H. |
|
| Det är en Webasto och bilen är en 99 a 530d touring, hur ser man om den är kass eller bara igen koxad? | |
|
Mät motstånedet på glödstiftet, (0,3-0,5ohm) annars är det bara att riva isär brännaren på köksbordet och kika hur det ser ut! Kolla så den matar fram soppa när du startar den också. M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.