AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.074

Sänkning av E36 coupé

Visa användare
84
325CSi
745i -02
Hejsan.
Nån här som sänkt sin E36 Coupé genom att kapa 1/2 - 3/4 varv på de befintliga originalfjädrarna fram ??

Tycker nämligen att bilen är lagom som den är bak men fram skulle jag vilja ha den LITE lägre (typ 20-25 mm).
Dock vill jag inte ha den "stötigare".

Gjorde detta på min första bil (en Volvo 740, ursäkta svordomen), med gott resultat.
Jobbar på verkstad så lyft och hjulinställning är INGA problem.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Att kapa dina org. fjädrar är inget jag skulle rekomendera dig att göra. Finns många hemska historier med folk som kapat sina fjädrar. Allt ifrån besiktningsanmärkningar till olyckor.

Köp ny sänkfjädrar är det enda tipset jag vill ge dig. Nya fjädrar behöver inte kosta så mycket mer än 1000-1500kr.

Mvh Jimmy
Annars om du är så snål att du vägrar släppa ca 1300kr för nya fina fjädrar, Så kan du alltid värma fjädrarna under press... Så att dom sjunker ihop! Dock finns det risk att dom går av vid lite strängare kyla!

Shake That Ass
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Hehe, nu hade det ju inte riktigt med snålhet att göra.
Det är ju bara det att jag vill inte köpa sänkfjädrar för STÖTIGHETENS skull.
Jag vill ha kvar komforten.
Så jag bara undrade om det är nån här som har gjort det...
ErikNilsson
Bytar du fjädrar men behåller stötdämparna så blir det inte så värst mycket stötigare. Jag har M-dämpare på min och det fungerar utmärkt med säkningsfjädrar och originaldämpare.
hehe, ok... tänkte väl =) Men det beror ju oxo med vilka däck du kör med!?
Annars har jag en bra sänksats att rekommendera! Ac Snitcher... Lite dyra... Men fi fan vilka grejer!

Shake That Ass
Ek
118
Ekis
320i -02
H&R är det enda rätta!
sänker man inte mer än typ 40mm så går det bra att köra med orig.dämparna...dock slits de ut snabbare än innan eftersom slaglängden påverkas ju... att kapa fjädrar e bara volvo-raggare som håller på med. Som sagt är det både svampigt och farligt att köra med... mitt tips: Köp H&R fjädrar och kräng dit på kärran!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.