|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har ett högt missljud från motorn vid ca 2500rpm, låter som om det kommer från vattenpumpen, efter lite läsning här på forumet så verkar det vara pumpen, fläkten är glapp och jag tror ljudet åxå kommer därifrån, har ringt runt och letat men hittar ingen som säljer vattenpump till m5:an, finns inte på motornord eller mekonomen, är det bara bmw som säljer dom? ni som bytt vart har ni köpt? vad kostar dom ca? Mvh Adrian L | |
|
Hej Har du kollat hos bildelsimporten? Dom kanske har. |
|
|
tack för svaret=) jag ska ringa dom i mårgon och höra, är det svårare att byta pumpen på en m5:a än på en 525 tex? Mvh Adrian L |
|
|
Nej Det tror jag inte det är överlag samma procedur som på m30 motorn |
|
|
Kan även kolla här om det duger m en beg... Länk Sjöberg |
|
| 1450:- kostar en ny på BMW. | |
|
tack för svaren! jo jag beställde en ny på bmw kl 07:00 idag, får den med bussgods i morgon eftermiddag, det tycker jag är snabb service. så det blir till att skruva i morgon direkt efter jobbet. Den kostar 1512kr föresten. Mvh Adrian L |
|
|
Adrian skulle vara bra att veta hur gick det med att skruva i den nya?? vad det svårt??? MVH Mauricio |
|
|
nej de var inte svårt alls, började med att ta bort plastskyddet under motorn, sen bort med hela luftburken, bort med plasten runt fläkten och loss med fläkten, släppa på remmen till pumpen och generatorn, skruva lös pluggen längst nere på kylaren och ur med kylarvätskan sen skruva lös remskivan på pumpen, sen skruva bort pumpen, sitter med 5 bultar framifrån och en bakifrån.. rengör ordentligt där pumpen suttit och dit med den nya... sen skruva ihop allt i omvänd ordning..=) ja nånting sånt.. ska du byta pumpen på din M5a Maurixt? Mvh Adrian L |
|
|
kanske det för att jag har en liten missljud med den hörs med från 1000 till 2500 rpm låter som än gammal fläkt typ rrrrrrrrrrrrrr typ vet inte om det kan vara det som spökar läter det bättre din nu då?? Mauricio |
|
|
plocka bort remmen från pumpen och lyssna om ljudet har försvunnit, ja ljudet från pumpen försvann på min, men det är fortfarande nått ljud på ca 2300-2500varv, vet inte vad det är, låter som om det kommer framifrån, typ kamkedjan eller nått, men då ska den väl låta på tomgången och när man ändrar belastningen på motorn? någon som vet? Mvh Adrian L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.