|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag trodde att alla varianter var tillgodosedda, men en 330xi E46 i tvådörrars utförande med steptronic finns inte. Mycket synd för jag hade "redan" förberett mig för att skaffa en sådan. En McLaren F1 i BMW version hade ju inte suttit fel heller. Lite enklare materiel och en prislapp på 600.000:- hade nog bliver en hit:-) Vilka andra modell/varianter saknar ni? M3/// Mullret | |
| bmw m1 3,2..nya 1 serien med 3,2 liters M maskin.... | |
|
Om man bara får välja och vraka så... ¤ 1-serie CC, 4-sitsig plåtcab (120CCi-130CCi...?) ¤ 1-serie Touring á la Audi Sportback med förlängd kaross och utdraget bakparti. ¤ 645d med nya 300 hk-dieseln! ¤ 7-seriemodeller med xDrive fyrhjulsdrift, 730xi-760xi ¤ X3 3,5d med 272 hk/560 Nm (Är faktiskt på G, på riktigt!) Man kan ju alltid drömma... Mvh. |
|
|
M7, samtidigt med faceliften Micke K. Länk |
|
|
Z4M (kommer väl iofs vad det lider...) och Z4 3.5d >:) /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
M5 Touring M3 Touring M1 |
|
|
1-serie coupé Mvh Johan |
|
|
En ny modell med V-10:an som mittmotor.... med CSL på slutet och då menar jag LÄTT. Kolfiber plexiglas vanlig växellåda... fy fan. Skulle nog dra upp smilbanden t.o.m på den där krullhårige i Top Gear som har en viss avig inställning till vårt tyska märke! Håkan |
|
| Lite snyggare modeller hade väl inte skadat, för de nuvarande och de kommande är så gräsligt fula... | |
|
En BMW MPV som på ett listigt sätt bibehåller BMWs kärnvärde körglädjen samtidigt som den visar att MPV INTE behöver innebär radhus-svensson-tråk-bil... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
En återupplivning av E24 med rejält vassa motorer, en 1-serie med M-motor, en M7 i E38-stuk med minst 507 hk. En riktigt snål sak - en modern motsvarighet till ETA-motorerna, med någon form av "switch" till insprutet så att man blixtsnabbt kan slå om från hög etanolhalt till normal bensin och tillbaks igen. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
nosen |
E31 M8 .. den riktiga M8 inte CSi .. ;) |
|
En M6 CSL vore inte fel. Denna skulle självklart ha manuell låda, struntsamme om växlingarna tar en gnutta längre, det är känslan som räknas. Manuell låda med skön mekanisk känsla! Banta elektroniken till ett minimum, dvs inga elstolar, i-Drive eller sådant fjoll. Stolar klädda i kraftigt tyg med sidostöd i mocka. Gärna kolfibertak, huv och baklucka, kanske dörrar i aluminium. Högre effekt (?) än M6 och slutligen bort med alla fula kåpor och emblem i motorrummet. Jag vill se motorn! Jag vill se insugsrören! Måttstock i utseende kan vara de äldre M-motorerna eller varför inte Alfa 147 GTA (heter den väl? den som kördes i Motorjournalen i måndags). Jag tycker det är konstigt att BMW som sätter sådan ära i att bygga pärlor till motorer inte kan vara stolta (vilket dom väl är?)och presentera sina konstruktioner på ett vackert sätt. Istället för att låta någon formgivare som (antagligen) inte har den ringaste själsliga kontakt med motorer och trevliga motorkonstruktioners inneboende skönhet, designa någon form av erbarmlig plastbytta som inte bara täcker hela den underbara maskin som ger hela fordonet dess liv, utan också är så urbota trist att titta på så att 90% av alla de som skulle kunna tänkas bli intresserade av vad som finns under "locket" tappar sugen, kastar en blick på den tydligt signalerande oljestickan, trött tänker "aha, undrar vad det där är" för att sedan ta bilen till tvättautomaten och få den indränkt i ett saltvatten och nedrepad av sandiga borstar, utan att reagera... ...eller också inte. /Fredrik (som skrev av sig lite irritationer där på slutet) Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
635 CSi: Enligt en intervju med BMW:s utvecklingschef i auto motor & sport för ett tag sedan, så är en M6 CSL planerad till 2007. Även kommande E90 M3 Coupé/M4 kommer som CSL under 2007 enligt vad som sades i intervjun. Gemensamt för CSL-bilarna blir fler hästar och färre kilon än "grundmodellerna"! För M6 CSL:s vidkommande talas det om ca 550 hk ur den befintliga V10-motorn. Mvh. |
|
|
160i med stora tolvan mittmonterad, komfortstolar och automatlåda... självklarto på högprofildäck ;) Nej men allvarligt sett, det har talats om en 635D och det hade varit riktigt trevligt, annars är ju M5 Touring en dröm, även fast B5 Touring finns :) |
|
| Det grymmaste vore om det kunde bli en X7 den skulle jag lätt aspirera på. Annars så får man väl vänta på nya X5 där det kanske finns lite plats för att lasta saker. | |
Ug-Lee |
Rx735I med en fyra rotors wankel. gärna med respirator Helljus på alla fyra. |
|
En 1-serie med en vass högvarvig 4:a på 220-250hk, sugmotor då givetvis. Synd att BMW alltid ska slänga i en stor 6:a i alla prestanda modeller när dom bevisligen kan bygga fina 4 cylindriga (S14). |
|
|
trnce; jeg holder med...en 120iS (a la E30 318iS) med en N42B20 motor på 240 HK hadde ikke vært dumt :) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
| jag saknar z4m, m7 samt en ny sportbil..kanske en stor 2sitsig roadster som ska konkurera med mercedes sl | |
|
En 135d skulle sitta fint.... Nya 3-serien E90 saknar en 'instegs-sexa' typ 323i, och en 2,5-liters sexcylindrig diesel av 'nya generationen' med säg dryga 200 hk skulle sitta fint både i E90 och E60 (och varför inte i E87)! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.