AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
723

Värdering BMW 528 -87

Mi
13
Micke2
528i-87
Jag har en 528 e28 som jag tänkt sälja, och skulle vilja ha eran
värderingshjälp med.

Den har gått 32 000 mil, men är påkostad en förmögenhet,
med det mesta bytt eller renoverat.

Kostat på ca 60 000 :- i rep. sedan 2003,
bara nya orginaldelar.

Renoverad topp och kamm.
Kylare, stötdämpare, fjädrar, bromsar, rostskyddsbehandling,
avgassystem, bromsrör, spindelleder, styrleder, kupefläkt, fläktmotor, koppling, stötfångare, rostlagad på auk. verkstad.
nylackad mm mm

Orginal, inte sänkt eller så, drar ingen olja eller vatten.
finns fortfarande lite småsaker att fixa.

Jag ska dock sälja då jag kommer att få tjänstebil.

Tacksam för svar !

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag tror att Du lär få ut mellan 10.000-15.000:-
Å andra sidan ska jag hämta en 528i -87 för 2.500:- i slutet av veckan...

Wladimir Jigaroff
-BeeMWe-
Inte en sinkadus över 6-7 papp tror jag. Repkostnader tenderar att bli ointressant för de flesta för sånna här gamla bilar, bara de fungerar so de ska bryr man sig inte om något är bytt bara det är helt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Visserligen så är det en gammal bil med avskräckande miltal för många?spekulanter,men det du nu har gjort med dessutom dokumentation(hoppas jag :)) gör att det för dem som vet vad dylika "operationer" kostar säkerligen gör att värdet bör vara kring 15' ,om du inte har några övriga nämnbara defekter på vagnen..

Jag skulle bara av nostalgiska/känslomässiga skäl :) värdera den ännu högre,men ser svårigheterna med att få ut det :)

Vad är kvar att göra som du ser?

Gärna lite mera uppgifter om utrustning skulle vara bra..t.ex fungerande ABS?,drag?,Lack?,manuell låda?<<Väldigt viktigt som jag ser det iaf..mm.mm.

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ursäkta mig....Såg att du bytt koppling vilket eliminerar min sista undring naturligtvis :)

Mvh Janne.
Mi
13
Micke2
528i-87
Tack för svaren !

Jag har kvitton på allt, gjort på auk. verkstäder.
Bilen är försedd med ellucka, drag, larm, resten standard.
Bilen är mörkgråmetalic.

Det som återstår är:
Lite läckage vid list taklucka,
Lite glapp i vxl-spaken.

ABS fungerar.

Mvh Micke
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Är den fräsch så tycker jag att den lätt är värd 15000 kanske någon tusenlapp mer. Svårt att hitta fina E28:or.
Min första var en 528:a.....

Skulle nog sätta ut den för runt 20´

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
15 lakan SKA du ha tycker jag, är det någon som tror att han kan få en såpass påkostad bil gratis så säger jag bara NEJ NEJ NEJ. Det är väl speciellt i den här prisklassen men uppskattar att lägga till nån kromna för att få en bra bil. Förmodligen är det inte så många presumtiva köpare på bilen för de pengarna, förmodligen en E28 entusiast som VET lite. Som sagt 15k , kanske mer om den är riktigt fin och "rätt" köpare dyker upp. Tycker mig känna en tendens av stegrande värde på FINA E28:or eller är jag fel ute? De bilarna för ett par tusen ligger snart döda på skroten allihop och endast de fina har överlevt. Det är ju inte varje dag man ser en E28 längre, speciellt inte en fin. Det borde ju tala för värdestegring, dock blygsam eller åtmindstånde så borde the botten vara nådd för en fin E28
Hej tror tyvärr inte att du får det du har lagt ut men allt mellan 10 och 20 tusen skulle jag gissa på faktiskt...

BMW- När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.