|
|
|
|---|---|
|
Hallo, Jag har nyss tjackat bmw orginal aluminiumfälgar till min e36a. Kan jag använda samma bultar som jag har nu till mina plåtfälgar när jag byter till de nya aluminumfälgarna? | |
|
Välkommen till forumet! Alla originalfälgar (plåt & alu) använder samma hjulskruvar. På piratfälgar kan det dock skilja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Som Erik skriver är det samma gänga, längd och kona på alla BMW-originalfälgars skruvar. Däremot skiljer BMW mellan plåt- och lättmetallsfälgsskruvar ändå! Det beror på att plåtskruvarna är guleloxerade och de till lättmetallfälgarna är svartmålade. Dock går det utmärkt att skifta dem sinsemellan om man bortser från det estetiska i att ha gulaktiga skruvar synliga på lättmetallfälgarna (de flesta BMW-lättmetallfälgarna har synligt exponerade skruvar). Men kolla som sagt noga, att det är "originalfälgar" för eftermarknadsfälgar kan ha helt andra skruvar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för snabba svar! Bultarna är synliga så man får se om man kan leva med det estetiska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.