|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet om det går att mäta sig till om en lambdasond är hel!? Mvh Mange w Mange W | |
|
Javisst, mät späningen på signalkabeln, ska variera mellan 0.2-1 volt vid drift! använd analog mätare för det svänger fortare än en digital hinner med....... ///Magnus |
|
| Tack för tipset, det ska jag göra omgående! | |
rsarits |
E21-racing: Det bror i mycket hög utsträckning på vad för sorts DVM du använder, Fluke:n som jag har är mycket snabbare än någon analog, men då kostar den också 2000:-, inget som hobbymecken har hemma kanske. /Micke |
|
Vad heter fluken, har ordentliga prylar på jobbet? Är det bara att mäta mellan i mitt fall svart ledare och jord(chassi)? Mvh Mange w Mange W |
|
| ja en digital fluke duger bra.. mät mellan svart kabel å chassi ja.. | |
|
Då har jag nog det jag behöver, tackar för hjälpen! Mvh Mange w |
|
|
OBS! Ett vanligt analogt mätinstrument går ej att använda. Signalen från lambdan kan ej belastas, instrumentet måste vara mycket högohmigt, och det är ej vanliga analoga visarinstrument. mvh BLJ |
|
| En digital Voltmeter jobbar väl oftast(alltid) på sigma av medelvärden av deltaU? | |
Paap Reeder |
... jag lyckades inte mäta med min analoga men den är ett gammalt sunkigt Biltema instrument så därför mäter jag med min digitala. Jag hinner väl med att se volten mellan 0,2 - 0,9. Om det däremot är rätta värden vet jag däremot ej. MVH /// Paap R |
|
Jag har mätt med en relativt billig digitalvoltmeter, siffrerna fladdrar hela tiden men man kan se lägsta och högsta värde pendlar mellan 0,2 och 0,8V. Bara på kul hängde jag på ett oscilloskop där kan man se att spänningen pendlar mellan 0,2 och 0,85V. Detta gällde en 320 e30 91 med en ny biltema lambda. Troligtvis går vilken digital voltmeter som hellst att använda, det viktiga är att se att spänningen varierar upp och ned något exakakt värde är inte så noga. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.