AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.562

M5 3.6 drivlina i 635

Hej!
Tänkte kolla om någon har erfarenhet eller vet någon som monterat en M5 3,6 drivlina i en 635:a?
Rullar en läcker M635 med M5 3.8-snurra i Malmötrakten, vet dock inte om ägaren håller till här på forumet?
Om bilen är en 82:a eller nyare är det ganska exakt samma sak som att montera det i en E28. Och hur man gör det finns det flera trådar om på detta forum. :) Innan -82 baserades E24:an på E12:an och då kan det nog blir lite mer att bygga om. Kan jag tänka.

Kolla till exempel Länk och Länk

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
Jag har monterat i en -82 e24 alltså den som bygger på e12, det gick ganska bra.Man fick byta ut broms servot mot broms bomb+ lite annat smått och gått...
Rump-nisse: Jag vill veta _allt_ om ditt bygge! Har du ingen hemsida?

Hur löste du problemet med elektroniken? Det måste vara omfattande att byta från L-Jetronic till Motronic? Berätta allt! (:

___
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
Jag har ingen hemsida, och skulle jag berätta så skulle jag få sitta allt för länge och knappra på datorn. Men du fär gärna ringa om du vill...070-3065455/Tony

Hade tänkt lägga ut några bilder, men det blir ju aldrig av...=(
Jag står inte i begrepp att byta motor. Hade jag gjort det, så hade jag däremot ringt dig. Tack så mycket! Men bilder, det vill vi se hur som helst! (:

___
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
Jag ska ta bilder då våren kryper fram här uppe...
Här är en: Länk

Mvh,
Daniel.
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Det är min bil Kaniel (hej hej) länkar till. Länk till min hemsida:
Länk
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Ni som har M5 motor, när går varvstoppet in?
Problem med min som bryter vid 6500 varv, verkar som den bryter vid samma varvtal som med originalmotorn. Hur löser man lämpligast detta? Är ingen mekaniker själv och det är inte under min ägo som motorn monterats.

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.