AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.520

Kamouflerad 1-serie & 3-serie i norra Sverige

Under ett mackbesök på väg norrut, såg jag två München- registrerade medlemmar i en karavan som kan vara av intresse här. En 1- serie med kamouflerad front och bakdel. Det intressanta var den del som syntes.. I mitten på nedre delen av framkjolen syntes ett större gap med nätgaller emellan.. Större läpp med kraftiga kanter som tydligt påminde om M6:ans & M5:ans mitt- front. Baktill fanns vad jag såg bara ett par dubbla pipor men under tejpen på högersidan kändes det att det fanns utskuret utrymme för fler pipor..

Lådan var manuell och femväxlad och inga andra kosmetika röjde vad det kunde vara för modell. Kanske ett aerodynamikpaket eller kanske nya 130? Tog två bilder både fram och bak och kommer posta dem snart..

(En ny treserie fanns också på plats, lika tejpad både fram och bak, men det var 1-an som såg mest intressant ut..)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Det har sina fördelar att bor i norra Sverige ibland.
Kör man mellan Gällivare-Kiruna under vintern så är chansen mycket stor att man stöter på maskerade MB och aldrig har
man kameran tillhands.

Kommer man ikapp en sådan kolonn så brukar det stört
omöjligt att tränga sig in i kön om man vill ta spionfoton.
Mr
19
Mr Impreza
Impreza WRX STI -02
Låter intressant.
Tänk om det kunde vara en giftigare bil än 130i.
En M-modell eller kanske turbomatad 1-serie, mumma.
Vill se bilderna. =)

Upp med bilderna nu! ;)

*Nyfiken*
vill oxå se bilderna
I går så kom en karavan med testbilar med Volvo XC-90 in i byn med sig hade dom en Aston Martin DB9 omaskerad.
Det var den maffigaste och vackraste bil jag någonsin sett.

mbolo---det var inte i närheten av åre? Har en kompis som är där och igår fick jag ett mess av han. tydligen kom det in 6st nya BMW på macken han var på just då. 645, m5 m.m....han är inte så inne på BMW så han skrev bara vad som stod bak på dem. Kanske var samma karavan?....funderade på det där med m5...vet inte om det var e60...som sagt han är tyvärr inte så inne på BMW...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Har kollat på bilden jag fick av han på mms....är nu tillsammans med foppa här på forumet övertygad om att det är en m5:a e60...så ni som är i närheten av åre, håll ögonen öppna så får ni se en live kanske :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Annars landar de första demobilarna av E60 M5 hos handlarna under mars månad! BMW i Umeå (Lindholms) skulle få sin demo då iaf! MÅSTE dit och kika... :)

Mvh.
Det värsta är att min kompis inte är så inne på BMW...han fattade nog inte ens vad han såg. Hade digitalkamera i fickan men knäppte inte :-( Bara ett kort med mobilkameran...suck...

Tror ändå inte det var en M- modell, främst eftersom den hade en vanlig femväxlad låda och ingen sedvanlig M- utsmyckning inuti. Sidorna bredvid stora gapet hade utskurna cirklar (tänk m3 csl)både på höger och vänster sida. Kändes däremot som om det var en annan form på själva plasten under..

Är på semester nu men har bilderna på datorn. Skall se till att lägga upp dem så snart jag kommer hem. Ledsen för fördröjningen men i början av nästa vecka ska de vara uppe.

M Coupe
Med tanke på att det enbart är 116i och 118i som har femväxlad låda, lär det röra sig om en fejkad växelspaksknopp (för att förvirra närgångna beundrare...?).

Liksom 118d, 120d, 120i och 130i lär en kommande 130 Turbo/M1 med all sannolikhet få sexpetad låda.

MVH.
Körde budbil för ett tidningsåkeri i Umeå 94 - 00. Vintertid såg man mkt roligt utefter E4:n från Sundsvall i söder till Luleå i norr.

Biltransporterna brukade stanna vid krogen i Docksta och sova så när jag passerade vid 6tiden på lör/sönmorgon stod det ofta något intressant där. Tyvärr var de även duktiga på presenning och att parkera så man inte såg något.

Hade ofta kameran med men just de gångerna såg jag aldrig något "användbart".

Har även haft ett roligt rejs i snöyra med en karavan mercor. Testchaffisarna fick smaka V8-power :-)

/Niclas

Här kommer ett uppdrag i fötroende. Har lyckats få upp bilderna på ett obskyrt foto- album under www.imagestation.com.

Om ni inte redan är medlemmar, logga in på mitt användarnamn (återigen, i förtroende)

namn: mbolo
lösenord: imagestationkod

Ligger under en mapp som heter "maskerad 1 & 3- serie". Kan inte länka ifrån albumet & hit utan loggin så det här får bli en nödlösning. Förstår att ni är nyfikna på bilderna så tänkte att ni skulle få se dem så snart som möjligt. Uppskattar om ni inte lägger in barnporr eller mercedes- bilder bland mina album.

Kanske kan någon kopiera bilderna & hosta dem på annat sätt? Då kan vi ju ordna en länk direkt i forumet.

Jo, just det jag. Det är mina bilder. Bara så att det officiiellt.. ;)

M Coupe
Tuffa! undrar vad det är som döljer sig under skalet på dem...

mbolo: Maila bilderna till mig så kan jag lägga in länkar i tråden istället.

MVH / Jacob
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Nu la jag upp bilderna här: Länk
Tack Masten,
lite enklare så ;)

M Coupe
det ser ut som m-modeller nästan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.