|
|
|
|---|---|
|
Hej har kollat på en bil Länk med motor från en 93'a Killen säger att motornumbret från gamla motorn är instansat så det inte är ngt problem att besiktiga, vad tror ni? Det är ju lite ballt med en 24 ventilers motor, men vad är det som går sönder på dem ? ge mig lite råd, ska man akta sig eller är det nått att satsa på? | |
|
Om de är en motor från -93 i den är de iaf inte en 323,fanns inga 323 -93,men väl en 325 motor kan de vara... Om de är en bes.man som är lite inne på bmw så kan han nog se att de inte stämmer riktigt,men vet inte rikigt om dom kan bevisa att de är fel motor eftersom nummret från den vanliga motorn sitter där. Så min tanke nu sådär säger att de inte borde bli något problem eftersom dom inte kan bevisa att de är annan motor i. Är nog en fråga för Jesperado... |
|
|
Okay, hade det i bakhuvudet att det lät konstigt, ,men killen sa att den kom från en 323. För övrigt då, tror ni det är nåt att satsa på? |
|
|
har vart utannonserad för länge för o vara sant tycker jag ;) o vet killen inte själv vad de e för motor i så hade iaf jag tvekat ;) |
|
|
Sa han att det var en 323-motor så låter det snarare som en M20 från en 323:a E30. Kanske ska vara -83 och inte 93... Har du sett motorn så du vet att det är en M50? |
|
|
Nej jag har ju inte sett den så det kan jag inte svara på. jag frågade om det var en motor från en 320 eller? och då svarade han att han trodde det var en 323 motor och han itne sj utfört bytet. mm, håller med lite där man blir lite misstänksam när den varit ute så länge. |
|
|
Låter som att den han köpte den av lurade i honom att de satt en 323 motor från -93 i den. Känns mer som de sitter en 320 motor,om nu motorn verkligen är från -93. Du får ta å ringa honom igen å fråga lite mer exakt,här kan vi ju bara sitta å gissa va de kan vara... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.