AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
785

Tar mig inte in i bilen, behöver snabb hjälp.

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Hej!
Imorse kom jag ut och skulle låsa upp bilen med fjärren till larmet. Men igår hade jag glömt slutsteget på och ljuset i kupen så jag hade ingen ström. Självklart gick det inte att öppna och det går inte att låsa upp med nyckeln. Larmet som sitter på är eftermonterat och heter Alpha nånting. Bilen är en 520i -88 E34. Behöver snabb hjälp för jag måste ha bilen ikväll. Och jag tänker inte krossa någon ruta.
Tacksam för hjälp / Björn
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Sök på nödöppna, nödöppning mm, så hittar du hur man gör.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
det ska gå att öppna med nyckel iaf...
dra i handtaget så långt det går, vrid nyckeln för att öppna tills du kommer till ett litet hinder, där ska det gå att vrida förbi hindret och vipps så är dörren öppen...

Diesel-räsern
/Rickard
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Okej, tack ska ni ha
ox
91
oxe
525i 24v -91
nånting som jag aldrig lyckades med.....fick gå genom bakluckan och ta en hockeyklubba som jag kunde veva ner rutan med...!
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Skaffa fram ett extra batteri, koppla pluspolen till startmotorn och minuspolen till karossen.
Nu borde du ha ström nog för att kunna öppna bilen.

Åtminstone kommer man åt startmotorn underifrån bilen på 535'an, jag fick göra så här för några dar sen när mitt batteri dragit ur sig.
ar
124
arving
523i 98 525i Msport 05 Mroadster 98
ta en gasvetstråd o böj till som en y klyka med slipad spets sen trär du den genom gummilisten vlängst upp i hörnet på förardörren in i bilen o ner till låsknappen o dra upp den blir inga skador o tar fem minuter max o göra det har gjort det flera gånger på min 538 a 88 när jag hadde den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.