AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
691

VDO MS5000 vs BMW orginal navi.

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag lurar lite på att montera navi i min bil och det lutar år antingen en VDO eller en bmw orginal.
Någon som vet hur dom olika systemen skiljer sig åt?
Rent spontant så tycker jag nog att det verkar trevligare med en orginal, men enligt uppgift så kan man inte eftermontera det om man inte har den "stora" färddatorn.
En tråkig sak med orginal är att den verkar bara finnas med en bandspelare till e39, det känns en smula omodernt att hinka in det i sin bil och bli av med cdenheten som sitter där i dagsläget.
Någon som har synpunkter eller förslag?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har en VDO MS5000 och är kanon nöjd med den. har ingen erfarenhet av BMW orginal.
dock är det samma kartor och har för mig att det är VDO som gör grejerna åt BMW?

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Original ser naturligtvis bäst ut i bilen men den verkar vara lite trist och enkel i funktionen. Omständig att montera dessutom.

Om du funderar på icke original kan du även fundera på en TomTom Bluetooth GPS. Betydligt billigare att köpa och enklare installation. Dessutom kan du lägga in egna "databaser" med fartkameror, kompisar, kollegor, leverantörer, you name it! Den kan också navigera till adresser du har i sparat i "kontakter" i Outlook. Det går mig veterligen inte att göra i en navigator som har sin data på en skiva.

På den här sidan ser du hur jag monterat bl a navigatorn. Länk

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Om jag har förstått rätt i alla trådar jag följt i så är TomTom och Navman överlägen BMWs orginal i funktionalitet och användarvänlighet.
Men som bood skriver så ser det ju överlägset bäst ut med orginalgrejer och för mig har ju orginalet varit till full belåtenhet vad gäller funktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.