|
|
|
|---|---|
| När jag låser min bil, så låser den genast upp igen efter en halv sekund... ibland har jag lyckats genom att öppna och stänga förar dörren, men nu verkar det vara hopplöst... i bakdörrarna sitter det ju "tryck knapper" som indikerar att dörrarna är stängda men hur funkar det i framdörrarna? Tacksam för snabba svar behöver verkligen låsa bilen i dessa stöldbegärliga tider... | |
|
Troligen kabelstammen till bakluckan som orsakar det. Den brukar ge med sig efter ett antal år och spöka till just centrallåset. Sök på gamla inlägg så lär du ha läsning hela kvällen. Lycka till! MVH: Björn --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
| ok.. men som det verkar så har det med förar dörren att göra, vad är det som indikerar att framdörrarna är stängda? sitter det nån sensor i låset el? | |
|
Behöver inte nått med förardörren att göra alls Kan även vara en c-lås motor som går trögt |
|
|
Hade samma problem förut, Men har glömt nu totalt hur jag löste det! Har för mig att det var förardörrens C-lås motor som det var nåt fel på... Typ att stiftet som ska har kontakt med strömmen itne funkade som det skulle... Pillade lite emd det... och sen så funkade det! Troligen dålig kontakt bara! Men det är iallafall ett strömproblem du råkat ut för! EJ kortslutning, För då hade en säkring gått! Utan bara jord fel någonstans! Troligen vid något av c-lås motorerna! Shake That Ass |
|
|
Det kan vara kontakten i framdörren som är sliten också. Om du kollar i själva bygeln som låset på dörren hakar i som sitter på B-stolpen så ser du en slags tryckknapp där. Den kan slitas ner och inte tryckas in riktigt när man stänger dörren. Kan hjälpa bara att justera den lite längre utåt. Fungerade på en e36 jag hade förut. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
kolla kabelstammen som går upp i bakluckan hadde samma problem med min gamla e36 och de löste sig när ja fixa till de. bilen:Länk |
|
| ok tack.. ja jag ska nog kolla förar dörren lite mer ingående, för ibland går det att låsa om jag öppnar å stänger den dörren 2-3ggr... | |
| Lätt fel att kolla. Fungerar innerbelysning när du trycker på brytaren i låshaken och när du öppnar resp stänger dörren? Då är det kabelstammen till bakluckan (den har ett kraftig böj när luckan är stängd vilket till slut gör att plasthöljet på kablarna i den spricker och i sin tur korssluts med varandra). I annat fall är det brytaren i dörrstolpen. Mest troligt är det med kabelstammen. Har bytt flera sådana vid de symtom du anger. Säkringanra behöver inte gå för detta fel! Det blir oftast matnings kabeln till belysningbagage som sluts med c-låssignalkabel vilket i sin tur gör att styrdonet till c-låset inte håller komandot låsläge utan istället låser upp igen alla dörrar igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.