AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.175

Knutstorp M3 E30 film

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Film från BMW Sport Club träff 04-04-25

Länk

Tyvärr e zomen felinställd så det ser ut som om man kör in i bilar ibland nästan...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Verkar vara en roligt bana att köra på! Fanns ju knappt någon rak sträcka! Har aldrig varit där själv.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Abbe:
Det ÄR en underbart rolig bana. Här Länk har du en film med hotellet på banan. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Knutstorp är en skit rolig bana och köra.
Sliter iof en massa däck men det är det värt!!

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Micke, fick tänka efter först för att fatta vad du menar med hotellet! :-) :-)
Fasiken, synd att det ska vara så jäkla långt till allt roligt. Men nongång ska ja ditt!

Mvh Abbe

I augusti är det ju stort jubeleum, bara att boka in sig på direkten!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
He..He... det är bara ett "litet" problem då, vi väntar ankomsten av familjemedlem nr 4 då i Augusti! Tror att det blir lite svårt och få lov att komma loss i två dagar! :-)

Mvh Abbe

Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Det gick imponerande fort. Utan någon vidare noggrannhet klockade jag 1.12-1.14. Det är 4 sekunder snabbare än jag har gjort.

Vad har du får däck och bromsdelar? Har du gjort något annat vid bilen? Och styr du in så sent på målrakan som det ser ut eller är det en "optisk effekt" av zoomen? Det ser i vilket fall ut som et snabbt spår.

Förresten, hur ofta träffas SC på Knutstorp? Jag är bara med i den vanliga BMW klubben.

PeO.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
PeOR: ang. tiderna så går det att åka fortare men pga all trafik som blir på denna bana så for man ta det lite lungt + att det e ju inte tävling..% att här kör jag min fars M3:a på denna film.

Bromsarna e helt original fast med andra belägg

zoomen lurar en del men jag svänger in sent ja..

kommande år är det bara en träff tror jag med BMW SC på Knutstorp..

Mvh..
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
ang bilen så är det ett par andra kammar från Köhler i annars helt original, chassit är BMW Grupp-n (bilstein)
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Du vet att STCC bilarna ligger på 1.02-1.06 när de tävlar? Janne Flash gjorde 1.00.6 för två år sedan på sitt bästa kvalvarv. Med tanke på att STCC bilarna är 250 kg lättare, 80 hästar starkare och grymt mycket dyrare chassiekomponenter så tycker inte jag att 1.12 är så illa pinkat.

Jag har stått och klockat en kompis på Porscheklubbens träffar och kan konstatera att det bara är riktigt snabba GT3 förare som är under 1.15. Och under 1.10 har åtminstone aldrig jag sett någon bruksbil göra.

PeO.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Underskatta aldrig en M3e30 ;)

Knutstorp är dessutom en bana som gynnar väghållning tillsammans med en duktig chaufför framför motoreffekt.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
M3 E30 är otroligt snabb på alla banor...:O)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vilket program kör ni filmen i?

Varken Media player,real player eller winamp fungerar för mig...
Den funkar i både Media playern och självklart med VLC playern för mig.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Ser kul ut!!
Var och kollade där 2002 när BMW SC bjöd in audi klubben (Vad den nu heter). Var riktigt kul att titta på.
Synd på ägaren till en audi a4 1.8t quattro som satte den i däckväggen efter målrakan bara. Satt och kollade på läktaren 20m därifrån, hela högersidan på hans bil vart skrot, men antagligen mest plåtskador.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.