AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.860

Värde M5 -91?

Sida 1 av 2
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk

Vad tror ni om denna?
Kanske kan vara ett fynd om milen stämmer, eller ligger dom så här lågt numera.
Verkar vara hyffast orginal dessutom.
Ja dom ligger så lågt, när sidoblinkers både sitter fel och är av fel typ;) Skämt å sido jag hade inte klarat det felet utan att åtgärda det, vilket inte är det lättaste, med ett godkänt resultat, vilket betyder att jag personligen hade hoppat.

Mvh Stephan
Reven
det är inte några m5 kjolar på den... verkar ju lite skumt.... annars ligger väl 3.6orna i den prisklassen om jag inte är helt fel ute? men bilen ser fin ut och milen kan säkert stämma, men kolla upp det noga.

//Jocke

___
Min röda pärla:
Länk
Reven
stephan va 1 minut snabbare ;) attans

___
Min röda pärla:
Länk
Nu när jag tittar på annat en sidoblinkersen, ser jag att frontspoilern är modell 520/525, då är den ännu sämre och ännu dyrare att åtgärda, aj aj aj, från ytterst lite intressant till helt iskall, nu skulle bilhandeln bara kunna rädda mig som kund om dom byggde tillbaka bilen till fabriksskick.

Mvh Stephan

Ps, Reven, jag ligger i;)
Är det bara mina ögon som tycker att det är ett M3 emblem i grillen??

/Johan

Min bil: Länk

Johan:

Nej se på f-n visst är det ett gammal M3E30 emblem som sitter i grillen:))

Bra ögon du har:))
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
haha, det där med m3-emblemet såg jag också, men jag trodde jag såg fel...

ok, verkar som ätt det är mycket som saknas innan man har den i det skick man vill, dvs orginal....
Synd att bilen verkar allt annat än original, riktigt snygg färgkombination annars :)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den där skulle jag nog ha hoppat också! Kostar en bra slant att byta front och framskärmar, och det finns garanterat mer "rappel" om man får undersöka den mer.

-M5 E34 Limousine register Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, det var synd att det var så mycket som var fel på den, men bilen verkar inte ha vart utsatt för korvmojjestyling, vilket är positivt.

HD91, du har koll på M5orna. Den verkar ha vissa brister som kan tyda på krockskador(fel framskärmar), men vad kan den vara värd i detta skick? Kanske man skulle kunna ha den som bruksbil..
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Den har väl inte "fel" framskärmar, den som importerade bilen brydde sig väl bara inte om noggrannheten då han monterade sidoblinkersen (för det är väl inte sidoblink original på e34?).
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ok, trodde även att skärmarna var felaktiga, därav jag tänkte att den var smälld och repad på billigaste sätt...

Får man bilen till rätt kurs så kanske jag kan stå ut med fel blinkers. Dock så var kanske inte priset så bra som jag först trodde...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
jaken: Nej, det är väl aningen för dyrt som "objekt". Men har den verkligen bara rullat 16000 mil så är det ju inte helt åt pipan priset, men mätarställningen måste ju kollas noga. En riktig M5 front behövs ju definitivt, hur är det med sidorna, är de också borta? Bor du i stan så ta en sväng förbi, fota gärna lite om du har möjlighet och lägg ut sedan så får man se hur den är i övrigt. Det är ju en riktigt trevlig inredning i varje fall (champagner läder), den färgen är ju inte direkt bruksbilvänlig dock, brukar se ganska illa tilltygade ut ibland.

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Biltemablinkers får en ju att verkligen tänka sig att det är en riktig entusiast som har stor plånbok och tycker att det får kosta - eller inte. Frågan är om det sitter mer biltemagrejor på, bromsar kanske?!

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
HD91, jag bor i samma stad, så jag kanske tar en sväng förbi och fotar lite...

Ang milen så gäller det att kolla så noga det går, vet inte ens om det finns någon servicebok att utgå från när man börjar kolla...

STEPHAN, sant.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tjena!
Nu har jag vart och tittat på bilen, några bilder kände jag inte att jag behövde ta på bilen.

Det luktar mycket regöringsmedel i bilen, tidigare rökt? Någon servicebok fanns inte, fzb fanns inte, dock så fanns det en del annan dokumentation, tex ett motorbyte 1999 för 6300DM samt ett protokoll från Dekra (aug 1996) där bilens mätarställning fanns noterad, 16970 mil, dvs lite mer än vad dagens mätarställning visar, där slutade min granskning...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jo, förresten, det är ett M5-emblem....
Attans :)

/Johan

Min bil: Länk

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Hehe, ytterligare en E34 M5 till likhörnan då. Det var ju synd, men i ärlighetens namn så ser de flesta E34 M5:orna i den prisklassen ut så, lågbudgetunderhåll i kombination med stenhård körning tar död på dem rätt snabbt och bilarna blir i skrotskick.
Att en handlare ens tagit en bil i det skicket i inbyte är ju väldigt konstigt, men de kanske tror sig ha unga köpare i den prisklassen som bara är ute efter hög motoreffekt och struntar i hur det ser ut.

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Man skulle egentligen fört lite statestik på kvarvarande E34 M5:or, vilka som är skruvade, krockade, välvårdade m.m. Ungefär som m5toureg har sitt Touring-register.
Bilarna börjar ju komma ner i antal nu...

Sjöberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.