|
|
|
|---|---|
|
Går det att få ut instrumenthuset utan att lossa ratten om man har denna ratt? Länk Om inte hur lossar man ratten på ett säkert sätt? | |
blitz |
Hej pelle kolla om du får hjälp av dena sida lycka till Länk |
| Kanske bäst att lämna in om man måste ta bort ratten, ingen som vet om den behövs tas bort eller inte? | |
|
hmm jag tog ur mitt instrumenthus på e36an med den vanliga 4-ekrade ratten, alltså inte den m-ratten som du har...var inga större problem, man fick vinkla det litegrann bara! har dock nu satt i en sådan m-ratt som du har och vad jag mätte mig till så var inte den större i diametern än den vanliga 4-ekrade, så det borde ju inte vara några problem! jag körde ner min ratt i botten bara... ta av minuskabeln från batteriet först och vänta lite så att du inte utlöser airbaglampan! sätt sedan ihop allt igen innan du sätter på kabeln igen! att ta av ratten är inget svårt! ta först bort minuskabeln, sen sitter själva airbagenheten med 2 torxskruvar bakifrån, lossa dom, sen tar du av plasten under ratten på rattstången och lossar kontakten där under som går till airbagen! killen som jag köpte min ratt av sa att man var tvungen att lossa dom i den ordningen annars skulle lampan tändas? jag tycker inte att det borde spela ngn roll, men man vet inte :) lossa den kontakten och den som sitter i airbagenheten och sen sitter där en stor mutter i mitten på ratten, väck med den och ha tändningen till så att rattlåset släpper, sen drar du ratten mot dig...inget svårt men som sagt det skall nog inte behövas om du trixar lite med instrumenthuset! dock blir det lite trångt att lossa kablarna på baksidan så du får va lite finurlig :) MVH Johan K |
|
|
Tack för svaren! bmwfreaken: var någonstans får du ut instumenthuset? Genom ratten eller mellan ratten och instrumentbrädan? Jag har inte fått nya instumenthuset än så jag vill inte ut och testa själv än. MVH |
|
|
Kan man byta enbart glaset på instrumenthuset? Kan man ta glas från vanlig ej M intrumenthus isåfall? Sen så är ena lampan som belyser miltalsdisplayen trasig, vad är det för lampor som sitter där och är dom lätta att byta? Det är dessa 2 fel som jag har på mitt instrumenthus och det kanske är bättre att fixa det så jag har kvar samma mätarställning. Det jag hittade på bildelsbasen var +1000mil, inte så kul. Ni kanske har bättre tips på hur jag fixar mina fel? (repigt glas och trasig lampa eller lysdiod till display) Extremt tacksam för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.