AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
648

någon som provat armoralls medel till skinn,

bmw,m3
Hej hej!

Köpte Armoralls leather wipes någon som testat de är de bara klabb eller fungerar de?

eller förstör de inredningen om man har behandlat den med redigt skinnmedel?

Mvh

PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Jag har testat dem och de andra "wipes" - testet finns på Stackens Bilvård: Länk (kräver gratis medlemsskap)

Min slutsats:

"* Leather Wipes - för lädervård, skall rengöra och skydda mot fläckar. Smidiga att använda och ger ett riktigt bra resultat vad gäller rengöring och lagom glans. Det framgår dock inte om de torkar ut lädret och om behandlingen skall kompletteras med läderbalsam eller liknande. Likaså är det oklart om de passar för alla typer av billäderklädslar, idag finns ju tex anilinläder i Volvos R-modeller.
Slutsats: Känns trygg att ha i bilen om tyngre fläckar skulle belasta bilens fina läderklädsel. Men samtidigt är flertalet läderklädslar kraftigt skyddade av en lack och kan lätt torkas av med en fuktig trasa. För mer grundlig rengöring och återfuktning – föredrar jag en tvåstegs produkt typ Leathermaster som återfinns bla i möbelbutiker. Vettig produkt alltså, men den känns inte helt nödvändig för mig."
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Hejsan bmw,m3!
Jag köpte Armoralls Leather Wipes igår faktiskt och blev förvårdnadsvärt nöjd med resultatet, skinnet blev mycket lent och mjukt och framför allt fräscht! Kan varmt rekomendera, nu för tiden kör jag med dessa då jag tycker klädseln ser lite solkig ut men kommer att fortsätta med "riktiga" behandlingarna 2-3ggr om året med 2 stegs medel!
Tycker du kan prova lite på en udanskymmd yta och se om du blir nöjd med resultatet!
Lycka till!

//Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.