|
|
|
|---|---|
|
Det är ju separat burk till strålk.regöring! ska det vara koncentrerad spolarvätska där eller? har inte fått min beställda instrukt.bok på svenska ännu.Undrar oxå om om andra cd-växlare än alpin funkar(orginal??) iså fall vilka. Tack på förhand | |
|
I den separata burken ska du ha intensivrengöring. Finns att köpa hos BMW och är inte speciellt dyrt. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Mberg |
jag har hällt i vanlig koncentrerad spolarvätska.. var det dumt? |
|
Nej, snarare tvärt om, borde nästan vara samma sak, kanske lite överdrivet med rent koncentrat men ändå... borde gå fint. Intensivrengöring är enligt min åsikt ett slöseri med pengar, använd den som en extra tank spolarvätska istället. (Så som du gör nu) /Hammar |
|
|
Den funkar super som reservtank för vanlig spolarvätska. Hur ofta behöver man intensivrengöringen egentligen? Och hur ofta orkar man inte åka till macken och fylla på ny vätska när bilen varnar för låg nivå? "Den räcker säkert hem" - vilket den oftast inte gör. Då är man glad för den där lilla extraskvätten :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
bustorp |
Var bara försiktig med konc. spolarvätska på lacken. Låt den inte ligga på för länge o helst inte på ytor som blir varma (ex.huv o vid def.utsläpp på vindrutan, det nästan etsar sig fast på glas). Det blir svårt att få bort vid vårpoleringen...... Ödmjukhet inför kunskapen. |
|
Boxer: intensiv gegan som du har i lilla tanken är väldigt bra mot kletiga insekter, rekomenderas klart i stället för konc. spolarvätska Vad menar du med CD växlare?!?! Alpine passar INTE direkt... Dock finns adaptrar ( interfaceboxar) för bl.a. Alpine,Sony och Kenwood som gör att dom funkar som en orginal CD växlare ( Alpines interface via Alpine, Sony/Kenwood med connects2 adapter) Läs mer om CD växlare etc i bil stereoforumet Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Da har vi skilda uppfattningar, de gånger jag har fått grönt klet på rutan (Läs: Insekter) och sprayat med intensivrengöring så har det inte fungerat bättre än spolarvätska, oavsett skick på torkarna. Så det är alltid spolarvätska i min bils behållare i alla fall. ;-) Kanske bäst att pröva själv, om man gillar det eller ej. /Hammar |
|
Mberg |
någon som provat biltemas spolarvätska? Kanske bara är jag men jag tycker att den verkar lite konstig, den luktar inte som vanligt och det blir som ett slags skumm av den.. |
|
Mberg: Köpte en 10-liters dunk(koncentrat) hos biltema innan vintern och har nu kört med den i båda bilarna. Tycker den funkar som vilken annan spolarvätska som helst. Håller dock med om att den luktar helkonstigt. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Mberg |
ja den funkar men det är lite konstigt att det skummade så mycket tycker jag. |
|
Hej, jag köpte en 10 liters också. Den luktar annorlunda men inte illa. Mvh /NP |
|
|
Biltemas spolarvätska 10-liters går utmärkt att använda vid väl valda tillfällen då annan lukt önskas döljas för medpassagerare. ;-) Luktar starkt tycker jag, men blandar man ut den ordentligt så kanske det luktar mindre. Hur som helst så fungerar den och det är billigt literpris. /Hammar |
|
Mberg |
mm den luktar faktisk "godare" än annan spolarvätska. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.