|
|
|
|---|---|
| Höger parkerinsljuslampa har gått sönder, men vad köper man en ny??? Lampan som sitter där är på 6W och har polerna förskjutna i en vinkel. har varit runt på flertalet bensinstationer men ingen har någon sådan lamap till salu, inte ens biltema. Det kan väl ändå inte vara så att man skall behöva åka till BMW för att få tag på et parkeringsljuslampa. | |
|
Berätta gärna vad det är för bil... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Sorry... e39, -99 | |
|
Om du inte har facelift så är det en vanlig 5W lampa med glassockel (typ 6 på bilden): Länk Leta rätt på en riktig mack som säljer lampor och inte bara grillkorv så löser det sig nog.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
För att klargöra att vi pratar om samma lampa här så avser den lampa jag pratar om den lampan som sitter upptill i helljus reflektorn. Den sitter i en svart sockel som jag vrider 1/4-varv och drar ut bakåt. Jag har inte har inte ngn. facelift (tror jag), vanligt xenon ljus som halvljus och traditionellt helljus. Sockeln är lik nr. 4 i din länk fast polerna är då förskjutna i en vinkel 120 grader. Alltså passar inte lampa nr. 4 i min sockel p.g.a. att polerna där sitter i en 180 graders vinkel. Bilen är import om nu tyskarna har annorlunda parkerinslampor än bilar avseeda för svenska marknaden. Har min bil annorlunda parkeringsljus än andra bilar??? Enligt alla tabeller som alla mackar har skall det vara just den lampan som du ovan beskriver, nr.6. Båda mina parkeringsljus har denna lamapa, 12V, 6W Jag får åka till BMW och reda ut detta! |
|
| Det är en 6w halogenlampa du har, enklast är väl att åka till bmw och köpa, jag har inte sett såna någon annanstans (men jag har inte sett allt heller). | |
|
Lampan i fråga är en 6W halogen som skrivits tidigare. Letade på ett antal ställen men det slutade till sist på BMW. /Fredrik |
|
|
Jag misstänkte att jag fick ta en utflykt till BMW för lampbyte, kommer bli grymt bra när jag fått dit dem. Tack för hjälpen... |
|
|
Det är en 6watts halogenlampa som sitter på E39:an fram till -01. Finns att köpa på mekonomen för 47kr/st Artnr:22-64132. //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Det är (Osram)! Pärlan Länk |
|
|
På min E39 (utan xenon, utan facelift) sitter det lampa av typ 6 på bilden med glassockel. (samt HB3 till heljuset) M2: facelift är den med runda P-ljus ringar runt reflektorerna a.k.a. angeleyes a.k.a. Halo etc etc Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Allright... var på BMW igår och löpte två nya lampor 147:- som hittat... Mekonommen hade ett konkurenskraftigt pris men innan jag såg att det fanns där hade jag inhandlat på BMW. Tack för hjälpen en en gång... |
|
|
Utgå från att Mekonomen kan fixa allt... annars hör du bara av dig! //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Nillen78: det råder ju delade meningar om er sk. "kompetens"..... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus Var det nåt särskilt du har råkat ut för? Håller med om att det finns olika typer av människor som jobbar i kedjan runt om i sverige... en del som vill hjälpa kunden på alla sätt o så finns det dom som bara kollar i data katalogen på deras regnr osv. Allt handlar om att ha bra kontakter så kan man allt lösa det mesta. //Niclas Pärlan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.