|
|
|
|---|---|
mole |
När jag kör så wobblar bakvagnen, detta märks mest vid lite högre farter typ 80-130. Detta känns som om det vore höger bak. Det känns som om bakhjulet var ovalt, alltså bilen går upp o ned. Vid högersväng känns det heller inte särskillt bra. Detta uppstod bara för nån dag sedan Kan det vara bakre hjullagret som gett upp? Hur kontrollerar man vad det kan vara? |
parolof |
kan vara slitbanan som separerat från stommen på däcken, svårt att se från sidan, ta en titt bakifrån hur däcket ser ut. |
| Håller med paropof att det troligtvis är kordbrock i däcket.. men annars är det väll bara att hissa upp den och rucka i hjulet. Dåliga hjullager brukar inte visa sig på det där sättet, men för att kolla lagrerna är det bara att snurra däcken och känna om efter vibrationer i fjädern på resp hjul... | |
|
Kolla så att det inte har fastnat smuts inuti fälgen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
mole |
Det var slitbanan som hade separerat från däcket! Ni hade rätt! En stor bula var det som man faktiskt inte kunde så noga Däck bytt o problemet löst Tackar o bockar ;) |
|
Hehe, min uppförde sig på samma sätt när jag körde på helt obalanserade hjul :D MVH Johan |
|
parolof |
mole, har du tur är det garanti på däcket, hade ett par Gislaved som gick sönder, fick nya med lite avdrag för slitage |
mole |
Dom här däcken är ca 8 år gammla :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.