AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
615

Minnet på stereon

dannemannen
Min stereo tappar minnet varje gång man stänger av och på bilen dock endast ljud inställningarna inte radio stationerna..

Dannemannen
Inget ovanligt fel på originalstereon och jag har för mig att den måste servas eller bytas ut.

Surfa in på Länk
Provat att ställa fader och balans ett steg från centerlägena? Ingen slutgiltig lösning kanske men flera har haft samma problem. Sök på forumet under stereo osv.

FP
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
kolla om stereon får spänning även när tändningen är av.. koppla annars remote-kabeln till +12v
Stopp! Fel!
Remotekabeln skall inte kopplas till spänning, här kommer 12V UT när stereon startas.
Däremot skall stereon ha två matningsspänningar: Konstant (B+) samt när man vrider nyckeln till radioläget (15).
Men eftersom radiostationerna hålls kvar så verkar det inte vara detta som är felet.

FP
Det finns massor med trådar om detta problem på forumet, verkar vara ett standardfel på 96:orna. BMW säger bara släng/byt så det är inte lätt att få veta vad som verkligen är fel. *Borde* ju gå att fixa med mindre än att byta hela stereon tycker jag...

/Micke
Önskar man kunde hjälpa till.
Om någon tvingas byta, behåll den gamla, jag vill gärna sätta tänderna i en så vi får slut på detta problem nån gång.
Kan gälla även för andra moduler, kretskort o.dyl som BMW inte lagar utan byter ut. Verkar dock som man får stå på sig för att få behålla skrotet, vilket är lite mysko.
Ingen garanti dock att jag får igång det, men en utmaning så god som någon!

FP
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Folke: Jag har en elmanövrerad vänsterspegel för E39 med stolsminne om du vill sätta tänderna i något:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Well, mycket just nu..
Men om den ändå ligger så. För att spara frakt
kan du lägga den i en låda och kasta in på vårt kontor i Järfälla om du vill.
Maila pivat isf.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.