|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det går en faslig massa tjocka (ca1,5-2 cm) gummiskangar kors och tvärs runt insuget. Behövs dom verkligen för att motorn ska fungera? Jag har t ex konstaterat att en går till bromsservot (vilket ju inte har med motorfunktionen att göra...) Tittar man så är de ofta hopkopplade med varandra på olika ställen. Jag vill ta bort så många som möjligt och undrar vilka jag kan vara utan? Jag tror det kan vara en god idé att plugga/täta in och utgångarna på de slangar jag tar bort. (Bara till gummibäljen mellan luftflödesmätaren och insuget tror jag det går 3 anslutningar) Mvh //GT6 | |
|
Hmm. Jag tror inte att BMW satte dit slangarna för att dom tyckte att det var kul/snyggt. Alla slangar har en funktion. Slangen till bromsservot tex gör att du inte behöver pressa för allt vad du är värd med båda fötterna på bromsen för att bilen ska stanna. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ok... Klart att slangarna sitter där av en anledning! :o) Men de kanske inte påverkar funktionen hos motorn? Anledningen till frågan är att jag håller på med ombygge/uppgradering av en Triumph GT6, som är en betydligt mindre bil. Det enda jag har kvar av min gamla BMW (och som jag använder i bygget) är själva motorn och växellådan. Platsen under huven är så begränsad, att jag troligen kommer att få sätta mig på huven för att få igen den. (Som med en gammal resväska uniefär...) En del av slangarna sitter ivägen riskerar att bli klämda. Det är därför jag undrar... //GT6 |
|
|
ok. Då förstår jag. Trodde nästan att du skämtade först ;) I så fall kan du säkert ta bort flera slangar. Är väll bara att testa att ta bort slangar och se vad som händer? (givetvis plugga då också) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Hej igen, Någon som vet var denna typ av info går att få tag på? Gärna någon beskrivning med bild, eller så... Mvh // GT6 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.