|
|
|
|---|---|
|
Min vattenpump har skurit bilen har gått 13800 har kollat på BMW så mätaren stämmer. Men är det inte lite tidigt? Tänkte höra vad ni har för erfarenheter... | |
| På min M62 gick den vid ca 14.500 mil så det låter tämligen normalt. | |
| Jaha då är man inte ensam då... | |
|
Hej! Har en fråga>>>Skar den utan förvarning,eller visste du om att pumpen höll på att ge upp innan "totalraset",dvs var det läckage,motortempen steg,missljud eller dyl en tid före..? M.a.o. hade du möjlighet att i "godan ro" byta den? Mvh Janne. |
|
|
Min fars Audis vattenpump höll drygt 6000mil, så det dubbla är rätt bra i jämförelse;) Mvh Stephan |
|
|
Min började skvätta kylvätska runt motorrummet vilket också kändes på lukten så jag åkte och beställde en ny. Hann därmed byta den innan det blev totalras. 6000 mil låter ju inget vidare precis... |
|
|
Det kostar inte mkt att köpa en ny... har bytt på alla mina BMW bilar utom min nuvarande 530, och det har alltid kostat runt 500 kr för en ny pump V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
jag har varit med om båda varianterna också... på 525an så sa pumpen upp sig mitt i ett rödljusrace.... så ca 30 sekunder efter racet.... så var motorn för varm och behövde stängas av.... lät man bilen stå och motorn kyldes ner helt... så började den koka inom 1 minut då kylvätskan inte pumpades runt alls... på min 318 så började det droppa kylarvätska, så jag bytte pumpen direkt. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Min havererade totalt vid 148251 km. | |
|
Min gav också upp vid ganska exakt 14.000 mil. ___ BMWCS #5157 |
|
|
på min 318 höll pumpen 19 k mil... på min 525 höll pumpen 20 k mil... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Min börja skvätta vid 14000 mil | |
|
såg precis att vattenpumpen till M60 motorn ligger runt 1000-lappen. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Samma här, den läckte vatten vid vissa lägen så det var svårt att avgöra vad som läckte. Min började läcka vid 13-14000 mil också, så det är som alla skriver - normalt. Vänta bara tills kylaren går och diverse slangar och expansionskärl, DÅ blir det roligt! ;-) /Hammar |
|
|
Ja det hela var väldigt konstigt inga oljud läkage eller annat ett totalras utan förvarning. Tur att jag var kom hem med bilen, hörde det när jag steg ur och skulle inn i garaget. Men nu är den bytt det var faktist inte alls svårt kostade 1250 på mekonomen... |
|
|
Tror jag gav 685 på BMW (ev. + moms). (11 51 7 503 884) Mätarställningen var exakt 13 415 mil. /Hammar |
|
stefannorr |
På min böt ja vid 9000 mil cirka..v-pump o termostat hus...på min japsare nu ingår byte vid 10 000 mil o lär vl kosta extra dårå... |
|
Är det klurigt att byta vattenpump på en M60 motor? Någon som beskrivit detta redan kanske? Tror att min är på G... Danne - H U M A N R A G E - |
|
| På min 530 -93 gick den vid 24000 men har säkert gått innan dess. Föregicks av ett missljud som jag hörde då jag lät bilen stå på tomgång, det lät verkligen läskigt. Det visade sig att fläkten var mycket lös pga av att viskokopplingen (heter det så?) innanför var kass. På en tidigare 2,5l -87 släppte hela fläkten & skar sönder kylaren så den här gången tyckte jag att jag hade tur ändå. På BMW tog dom 4300:- för ny pump, remmar & så den där visko-grejen, med montering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.