AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.278

M5 E34 med eller utan orginal vingen?

Sida 2 av 2
Utan vinge är bäst.

Den enda E34a jag nog skulle vilja ha vinge på är faktiskt kära gamla B10 Bi-Turbo :)
Haglund2306: Jag vet att dem inte satt i bara för syns skull utan för att kyla ner bromsarna, även detta skulle jag köra med dem på än att köra utan... men det är inte det som jag klagar på utan att dem var skitfulla... Men tur var att bmw insåg detta och tag fram dem fina tornado M-System II kåpor. Dem är verkligen jätte snygga och funktionella för att kyla ned bromsarna...

Jag antar med att detta m vinge satt inte bara för syns skull utan den ska ha som fuktion att balansera bilen på högre farter. (Downforce) som uppskattas mycket på bakljuldriven bilar..

M.V.H

Mauricio
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Säger som Christian Koenigsegg; Om en bil behöver vingar är den felkonstruerad. ;)
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Hade jag beställt bilen från fabrik hade jag inte tvekat på att välja med vinge. Som jag fattat det så var den standard, dvs utan extra kostnad på orsm. -89 (även -90?) men kunde väljas bort. Senare konstade den extra.

Den förstör inte alls linjerna, snarare förstärker dem. Mycket snyggt och exklusivt men vingen.
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Och många stavfel blir det när det går fort!
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
UTAN!!
haimaul
Utan. E34 har så harmoniska linjer ändå.

Har däremot funderat mycket på E24, som ju oftast har svart gummispoiler (ah, 80-tal!) men ibland också en vinge. Den karossen behöver något på bakluckan eftersom linjerna (liksom på E23) sluttar nedåt där. På ett sätt som jag ibland faktiskt inte vet om det är så lyckat. Det balanseras i alla fall på ett väldigt snyggt sätt av vinge/spoiler. Tycker jag, tralala.

__
When in this charming car,
this charming man...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haglund...

Lustigt att Mr Koenigsegg säger så, när man tittar på denna bil så tycker jag den verkar ha en ganska ordentlig vinge.. ;)

Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
mosse: finns bara en integrerad vinge på Koenigsegg. Inte SÅ stor för en bil av den här kalibern. Vingen är för övrigt är EJ ställbar.
Länk

Micke K. Länk
En superbil ska ha vinge! Titta vad fattiga en Diablo eller en Countach är utan en vinge. Ferrari F40, mums vilken vinge!

Även om aerodynamiken har gått framåt så man kanske inte behöver en vinge på en modern superbil på gatan så har alltid tävlingsmodeller av superbilar det.

Det blir nog en orginal vinge på M5an...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.