|
|
|
|---|---|
| Har försökt söka men hittar endast problem med kamaxeln. Tror inte det är det som är problemet i mitt fall. Den varvar oftast som den skall på tomgång. På ettan varvar den bra (oftast), högre växlar varvar ibland ok och ibland så lägger den av vid 3500-4000 varv. Sen känns det som man helt skulle släppa gasen, man känner att den inte går som den skall. Sen kan det ett tu tre "lossna" så den far iväg igen. Vad har ni för tips. Har flyttat lite på kretskortet i lmm så den borde ha helt nytt spår att gå i. Ibland kan den gå riktigt bra från att sen ibland (oftast då bilen är kall) knycka fast man håller jämn gas. Har ni andra förslag än lmm? | |
|
Har du katalysator på bilen ? om du har de så kan det vara den som är problemet för dig... Jag har många delar till 318 m40 om du skulle behöva Lycka till KKR Min bil Länk |
|
|
Hej! Nej ingen katalysator. Då man kör så knycker bilen. Även då man gasar fullt. Står man stilla så knycker det också till i bilen. Undrar va fan det kan vara. |
|
|
Har du kållat upp tänd kablar och fördelare + rotor ? KKR Min bil Länk |
|
SpineKracker |
kondensvatten i tanken kanske? E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
| is-touring: tändstiftena och strömfördelarlocket är bytt. rotorn och kablarna är inte bytta. Blir väl nog det som nästa. Synd att man inte kan testa byta. Slött att sätta ut pengar i onödan på en gammal vinterbil. Nån som har nåt annat förslag? | |
| Bränslefiltret? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.