|
|
|
|---|---|
|
Tjena har fått rost på min ena bakdörr på min 320 Touring E46 -00. Nån som har varit med om detta innan. Det är inget stenskott eller nått som har gjort att det börjat rosta. Har bara börjat rosta. Det är ju garanti på detta. Men bilen måste tydligen vara borta i 8dar för o få det fixat. Nån som vet om man får lånebil då? Eftersom det inte är jag som förorsakat detta. Så borde väll Bme ställa upp med lånebil eller? | |
|
De är inte helt ovanligt. Lånebil kommer du inte få tyvärr. 8 dagar låter dock som sanslöst lång tid. be dom beställa in en ny dörr o sen bör de max ta 1 dag för lack och en dag för montering. Huvar byts på det viset iaf. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Lustigt att man inte får lånebil. Tycker dom borde vara rädda om sitt rykte. |
|
|
De är Bmw sverige som står för alla garantier på din bil. Du kan försöka få en lånebil, men jag har inte hört talas om någon som lyckats. Jag tycker man skall vara glad att de inte hårddrar garantin som vissa andra biltillverkare gör. De kräver att genomrostning skett innan karossdelen byts ut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Dörrar tar antagligen längre tid än huv/baklucka, eftersom merytor (=utjämning av nyanser genom att tona ut lacken på ytorna intill) troligen behöver lackas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ska man vara glad att dom inte är hårdare när det gäller rost *skratt*. Dom säger även att jag ska pröjsa för att dom behöver lacka framdörr o bakskärm. För att det inte ska bli nyans skillnad. Detta ska ju dom fixa enligt mig. För det är ju inte jag som har gjort så att bilen rostar. O det är inte jag som kommer göra så att det blir nyans skillnader. |
|
|
Sen att lacka en dörr tar högst en halvdag. Montera ner min nuvarbade dörr plus diverse delar i dörren kan ju inte ta mer än en halvdag. Men det tar 8dagar på Bmw. Hmmm synd att jag köpte denna bil. Älskar Bmw men fan tycker detta är asdåligt. |
|
|
Många exklusiva märken har idag problem med galvsläpp/rost. Mercedes med flera. Jag tycker de personligen är generöst av Bmw att se mellan fingrarna på den annars solklara texten i rostskyddsgarantin. De står väldigt tydigt att genomrostning krävs för att garantin skall gälla. Att sen en bil som är 5 år gammal inte bör rosta är ett annat kapitel som isig är sorgligt men som sagt inte helt ovanligt. Lackering med meryta som iregel krävs på en bil med metalliclack på dörrar/skärmar är ingen nyhet. Se det från deras håll, varför skall dom betala lack på din bil av delar som inte rörs av garantin? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Se det från min sida varför ska jag behöva betala för att min Bmw rostar. Sen att det ska ta 9dar o fixa är rent löjligt. Det är ju ingen garanti om det ska kosta pengar att få det bra. Tänk på det. Det är faktiskt Bmw som har orsakat rosten sen får dom ju ta på sig att det inte ska se ut som f*n. O du jag har haft många olika exlusiva bilar som inte har rostat. Denna bil jag har nu är inte exlusiv. Men men man får väll vara glad att dom överhuvetaget bryr sig enligt dig. Man ska inte ställa krav alls. Vilken vettig människa som helst blir grymt irreterad av att det rostar på sin bil. |
|
|
det är jävligt dåligt att det skall rösta så tidigt...har också sett att min bil börjat rösta..otroligt men sant med tanke på att min golf3_95 inte har börjat rosta än. Länk |
|
|
beni1979: asså din har oxå börjat rosta? |
|
|
ja under motorhuvet och bakluckan fannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn Länk |
|
|
Rostproblemen som vare sig Mercedes eller BMW klarar av att lösa är en av dom anledningar att det är ointressant för mig att köpa en yngre bil än sista årsmodellen av E34, den rostar dessutom långt mycket mindre om man ser till åldern än vad yngre BMW gör. Den rost som inte är orsakad av stenskott/slitage sitter/satt på följande ställen; innanför tankluckan grön, inget på den svarta där, längst ner på bagageluckan runt dom båda avrinningshålen svart, inget på den gröna, runt regbelysning båda men mer på den svarta än den gröna, på insidan av vänster dörrarna i lodrätaspalten svart, vet ej hur den grönas originaldörrar var eftersom dom inte är kvar på bilen, innanför stötfångaren bak var det angripet på den gröna dock endast några få ställen, and that's it och det är inte jag nöjd med, tänk då vilken sinnesställning som jag skulle vara i om jag hade behövt byta bagagelucka eller liknande på en -02:as E39/E46, det skulle inte mina nerver klara utan att ringa BMW München och säga mitt hjärtas mening. Var det någon som läste svaret till ägaren av en E39 Touring-01 som fått flera delar på bilen utbytta, en besserwisser svarade, något liknade; tänk att du skriver in och berättar vilken skitbil du har köpt, jag hade sålt min E39-01 direkt om jag hade blivit drabbad på liknande sätt, men då är rost en av dom bilproblem jag hatar allra mest. Mvh Stephan |
|
|
Har också samma problem som beni1979 iaf när det gäller motorhuvet …upptäcket små bubblor innanför vänster strålkastare. Bakluckan har jag inte undersökt än, det får bli nu när det blir lite varmare… Men det är tydligen ett rätt så vanligt problem när det gäller e46or. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.