|
|
|
|---|---|
|
Länk Undrar hur det fungerar med snö och is mellan lamellerna? Fredrik M | |
| tvärfult | |
|
hmmm... ser sjukt ut iaf.... kan inte tänka mig att det skulle ge så bra grepp om man tar en kurva för snabbt... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Om man tittar på bilden så ser det ut som ett förstaaprilskämt. Skulle aldrig komma på tanken och ha det på min bil. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Är nog uppvisningsdäck skulle jag tro. Om dom kommer på riktigt så lär dom ju ha sidor. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Har sett filmer med dessa däck. De verkar funka bra men fy vad fula! | |
| Här är filmen med de luftfria däcken Länk | |
|
Tror inte att greppet försämras nämvärt med dem. Det beror mest på vilken friktion som ytan längs ut kan utbringa. Självklart blir det inte samma prestanda som ett par 3,5 bars-lågprofildäck när det gäller kurvtagning... Men ändå. Skulle kunna tänka mig att äga ett par sådana, om priset var rimligt. Frågan är bara vad det ska vara bra för. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Suck. "längst ut" och "uppbringa" ska det stå. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
-BeeMWe- |
Finns en svensk gubbe som har patent på något liknande, hans var betydligt snyggare. |
|
BeeMWe: Jag kommer ihåg dom, tror det var för 10-15 år sen jag läste om dom däcken, såg ut lite som alpina-fälgar? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
-BeeMWe- |
Erik G: Mjo något liknande. |
|
Jag tycker det är grymt kul att utvecklingen på bildäck håller på att ta ett ordentligt kliv framåt. Tekninken med luft i däcken har ju 100 år på nacken. Fredrik M |
|
ErikNilsson |
Jag tror nog faktiskt att utvecklingen är längre fram än vad vi tror. Ett nytt slags däck som är billigare och håller längre är ju knappast något som främjar däckindustrin, och det är ju ingen liten industri vi pratar om. Ungefär som ett billigare substitut av olja/bensin. Det finns helt enkelt för stora starka aktörer som nog ser att vi kör runt på bensin ett tag till. Tråkigt men sant. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.