AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.854

Italauto, någon som vet något ?

Sida 2 av 2
SpineKracker
Kristoffer T
Såg att du ägt/äger en HF Integrale!
Hur är de att äga?
Ägandekostnader?
Kvalitet?

Vet att det kommer beg guide i nästa Automobil men jag vill veta nuuuuu =)

MVH

E30, för att man vill.

Mer GO än SHOW är mitt motto.
kan nog vara vettig. Notera speglarna från SAAB 9000.. :(

Har för mig att många delar härstammar från just denna modell, bla chassie och dörrar. Är nog dessutom samma som Fiat Croma om jag inte minns fel.

Integralen är en underbar bil om du gillar väghållning, acceleration, och 80-tals rally känsla. Om du däremot föredrar komfort så kan jag rekomendera dig att hålla dig till BMW.

Faktum är att Integrale är en väldigt robust bil, kvaliteten är gjord för att matcha användningsområdet. Däremot har många av bilarna behandlats på ungefär samma sätt som BMWs m3or.. Och det har tyvärr satt sina spår.

Vad gäller rost, är detta enligt mina erfarenheter ett obetydligt problem. Det ställe som blir utsatt på 90% av bilarna, är plåten strax ovanför bakluckan.

Ägande kostnader då jag ägde min Delta, var näst intill obefintliga (i jämnförelse med BMW).Försäkringsbolagen visste nämligen inte vad det var för bil. (Vi var då ca 25 ägare i landet)

Överlag är det en underbart manlig bil med myycket potensial, går att trimma hur hårt som helst (om man nu vill skända en legend :)

Det finns bara en Integrale, den är i toppskick MED service historik. Om inte, köp ej!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.