AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.853

Italauto, någon som vet något ?

Sida 1 av 2
ge
57
gehå
525 TDS Touring 98
Hej
Är det någon fler som har kännedom eller gjort affärer med Italauto Maria Jonsson Bil AB i Tibro?
Jag köpte en BMW i somras men har haft ett helvetes strul med Maria ang småfel och utlägg jag har gjort på bilen som Italauto skulle stå för.
Det är nästan omöjligt att få tag i någon där, svarar inte på mail dom har svarat 2-3 ggr på telefon dom senaste månaderna.
Och jag har försökt...

Göran
Säljer de BMW? Hade för mig att de höll sig till Alfa, udda modeller av Lancia samt Maserati från mitten av 80-talet.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Större blåsarfirma får du leta efter...Jag känner några som har köpt bilar där, och dom har blivit blåsta så att det bara skriker om det.

Personligen, skulle inte ens sätta min fot där, och inte ens besvära mig att ringa dit.

Köper krockade bilar, lackerar dom i Sverige, och säljer dom till skyhöga priser, en skojare för dig vill jag säga...
SpineKracker
Har varit där ett par gånger medan de hade lokaler i Skövde och har även plåtat lite där. Har alltid fått väldigt trevligt bemötande men har dock ej gjort affärer med dem så jag har inga erfarenheter vad det gäller den saken.
De säljer väl de flesta märken vad jag förstått. Ferrari, Maserati, Jaguar, BMW, Lancia, Alfa mf l. Importerar det mesta från Italien.

E30, för att man vill.

Mer GO än SHOW är mitt motto.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Vem har sagt att en blåsare inte kan vara trevlig =)

Nej skämtåsido, håll er borta från dom!!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Gott bemötande får man, men bilarna verkar sisådär ibland.... Har dessutom ett rykte om sig att det är lite bluff. Jag hade inte köpt bil där.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
De har ett allmänt dåligt rykte i deras hemtrakter. Mitt tips är nog att passa sig ordentligt innan man köper bil där.

SpineKracker
Detta dåliga rykte har jag inte hört talas om faktiskt...
Å andra sidan känner jag nog inte heller någon som gjort affärer med dem.
Ligger högt i pris är väl vad jag kan säga.
De har en Lancia 8-32 Ferrari som jag är sugen på, har vart till salu i flera år så det kanske är läge för hejdlös prutning isf =)
Å andra sidan känns kombinationen Lancia och Ferrari som en problemburk utan like.

E30, för att man vill.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag har hört, och sett, har haft polare som har haft erfarenhet av det oxå.

Om man köper bilar av Italauto, så hjälper man till och ha skojare kvar på marknaden.

Vad sägs om att köpa krockade bilar i Italien för att hämta hit dom lacka till dom och sälja dom till överpriser??

Vad tjänar jag på att ljuga? Inget.

Ett mycket bra råd ger jag er, upp till er o ta beslut.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag har hört, och sett, har haft polare som har haft erfarenhet av det oxå.

Om man köper bilar av Italauto, så hjälper man till och ha skojare kvar på marknaden.

Vad sägs om att köpa krockade bilar i Italien för att hämta hit dom lacka till dom och sälja dom till överpriser??

Vad tjänar jag på att ljuga? Inget.

Ett mycket bra råd ger jag er, upp till er o ta beslut.
Jag tror nog du kan pruta en hel del på den lancian SpineKracker. Som sagt stått i säkert 4 år, och prislappen har varit den samma.
Jag menar, de måste väl bli trötta på skiten nån gång.

ma
37
marcogwa
X5 3.0iA -04
Har köpt en importerad Alfa 147 där och varit nöjd med både bilen och bilfirman.
SpineKracker
Ja de borde ju vilja bli av med bilen men å andra sidan har de inte sänkt priset heller. Det är nog en härlig bil när den funkar men driftskostnaderna är nog mindre roliga.. =)
Det vettigaste är nog att avstå även om man är lite sugen på den..

E30, för att man vill.

Äsch! Varför skulle det vara nåt krångel med den? Italienska bilar krånglar väl aldrig..

Nej men skämt å sido, Ferrari motor i en Lancia med handsydd läderinredning och vackert snidat trä! Pruta och slå till! :)

Dessutom vet jag personligen att Integralen har svårt att hänga med när den bilen släpper loss.
SpineKracker
Är den så snabb alltså?
Har aldrig sett några prestandasiffror på den men det är väl 300hästaren från de sena Mondial och 348?
Borde ju gå undan!
Snabbare än E34 M5 borde den väl rimligtvis också vara?
Fast den största tillgången på den måste ju vara ljudet!!

E30, för att man vill.

Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
SpineKracker:

Om du köper den måste man ju få höra på lite motorljud:P

såg lite slepper ut.. vad ligger en sån i pris?

Alpina Power!
haimaul
Med en tvärställd V8 som driver på framhjulen... Hur kul kan det bli egentligen, även om det är en ferrarimotor? Lite framtungt och understyrt, kanske?

__
When in this charming car,
this charming man...
Nja, 300 kusar är kanske lite mycket. En bit över 200 har den.

Trots detta går bilen faktiskt väldigt bra. Man använde till och med många av delarna till den framtida Integralen.

Jag skulle nog inte betala mer än 80-90k för den då modellen är mer eller mindre totalt okänd i Sverige= Svårsåld.

Kolla in dessa tyska objekt.

Länk
SpineKracker
2.9 liters 32-ventilers V8 på 215 hästar och cirka 300Nm.
Vikt 1400kg
0-100 på 6.8s
Toppfart 242.

Trodde att den hade motorn från de sena Mondial men detta hade jag väl bara fått för mig.
Trodde även att de var bakhjulsdrivna men även där misstog jag mig. Detta var ju lite av besvikelser..
Men men, motorljudet! =)

Vet inte ens om 80-90 är ett adekvat pris för bilen i fråga. Skulle nog vilja hamna under 80K.

E30, för att man vill.

SpineKracker
Länk

E30, för att man vill.

SpineKracker
verkar som ett vettigt ex.

E30, för att man vill.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.