AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.247

Utlåst från 535

Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Jag kommer inte in i bilen, och det är ett jätteproblem, pendlar 20 mil om dan =/

Eftersom batteriet drar tjuvström någonstansifrån, så är en huvudströmbrytare monterad.
Jag brukar låsa bilen med en dörr öppen, sedan slå av brytaren och stänga dörren, varefter jag öppnar passagerar dörren på nödöppningsvis.

Detta har gått jättebra, tills idag =/
Nu får jag inte upp dörren, och det går inte att koppla på ström någonstans heller eftersom batteriet är frånkopplat med brytaren...

Vad ska jag göra!?
nödöppning förarsidan funkar väl eller är jag ute och cyklar
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har passagerarlåset/handtaget frusit?

Mvh
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Nej, det är bara på passagrear dörren det fungerar...

Har provat på förardörren med
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har passagerarlåset/handtaget frusit? =)

Mvh
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Det är/har ju varit minusgrader så det är mäjligt.

Vad jag skulle kunna göra, är att få upp bakluckan, och sedan krypa in via skidtunneln, bara så jag kommer åt strömbrytaren.

Men hur ska jag få upp bakluckan?
Ras.mus
Satsa på att tina upp passagerarlåset... Antingen värm nyckeln lite, använd en fön, blaska på varm låsolja eller i värsta fall varmvatten. men se då till att torka ur låset rejält och smörj det efteråt.

ingen här kommer att beskriva hur du bryter dig in i en bil, då kommer tråden försvinna illa kvickt! Dessutom, vem vet att du inte är en tjyv som är ute efter någons baslåda/slutsteg? Ser ju inte direkt ut som du är välkänd här heller direkt (11 inlägg)

Skulle inte detta fungera så ring en låssmed så får de öppna bilen åt dig. Eller en biltjyv...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hårfön/kupevärmare är helt klart att föredra, undvik varmvatten.
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Nej, jag är inte speciellt välkänd på det här forumet.

Men om du söker så hittar du ett inlägg om just huvudströmbrytaren på min bil.

Förresten tror jag jag hade sönder passagerarlåset nu =/
Tog tag å drog vad jag kunde så poppade låspinnen upp, men dörren var fortfarande låst =/

Sedan vreds nyckeln av i bagageluckans lås...

Får väl ta å antingen knacka en ruta och punga ut, eller ringa en låssmed, vilket väl blir lika dyrt...

735
Pyssling: Om du har fler nycklar skulle jag råda dig till att pröva att låsa upp förardörren vilket går aldeles utmärkt på min bil även när batteriet är borttaget...
När du ska låsa upp. så vrid nyckeln framåt som du brukar när låser upp bilen, lyft då handtaget samtidigt och du känner hur mekanismen släpper. Du kanske får pröva några ggr men det ska gå. Har inte gjort detta på ett tag, kanske är tvärtom, att du ska lyfta handtaget först... Men du ska inte behöva ta i så du har av nyckeln...
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Ja, jag tog den där fula reservnyckeln och bröt av...

Men altså, på förardörren känns det inte som någon mekanism utan det tar bara stopp...

Får gå ut å lirka lite till...
är lite mindre sugen på attt punga ut 1700 spänn på en ny ruta.

=/

Går det inte att få upp bakluckan då, utan el?
Eller koppla på el någongstans, jag har ju ett extra batteri.

Batteriet i bilen har ju en huvudströmbrytare, men nånstans borde man ju kunna få elen att cirkulera
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Nej nej nej.. Det går inte att lirka upp dörren, vare sig förar-, eller passagerardörren!

Jag blir galen!
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Jag känner hur mekanismen släpper, och handtaget går inte tillbaka helt, men det bhöver vridas lite till och det går inte.

Att koppla in el via nummerskyltbelysningen gick inte heller, va ganska långsökt då brytaren är av.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om du har en kupevärmare (eller hårfön) så rikta in den strax under låset på dörren och låt den värma minst 20 min.

Mvh
Ras.mus
Annars har du släpvagnskontakt så koppla in dig där! Eller om du kan hitta en lampa som du kan skruva loss utifrån. Då kan du koppla in ett batteri där samt minus till jord.. Då borde man väl kunna få i tillräckligt med ström för att öppna låsen? eller?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Försök hitta var den tar tjuvström, du kan dubbelkolla om den tar tjuvström genom att ta t.ex en kupelampa med sockel i båda ändarna och lossa minus kabeln från batteriet och lägga lampan i serie med batteriet och kabeln.

Du ska ha alla ström förbrukare avstängda, lyser lampan, eller glöder så tar nåt i bilen tjuvström.

Sen har de flesta 535 låsvärme som dock inte fungerar för dig som inte har ström, men det är annars bara att lyfta på handtaget och vänta några sekunder.

//Simon
ar
124
arving
523i 98 525i Msport 05 Mroadster 98
på min 535 88 så låste sig allt med nycklarna inne i bilen så jag tog en gassvetstråd o böjde en lång klyka o stpppade ned den högst upp på förarsidans dörr genom gummilisten o drog upp låsknappen vid fönstret det tog kanske 5 minuter o öppna den. felet låg i att kofertluckan inte var rätt justerad för centrallåsningen.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
arving> Hur lyckades du med att låsa in nycklarna?

*BAWORAK*
Visa användare
39
Pyssling
535i -89
Tack för alla svar, till slut lyckades jag ta mig under bilen och koppla ihop startmotorn och chassit med ett extra bilbatteri.

Att koppla till lampor fungade inte, antagligen på grund av strömbrytaren.

Nu är den uppe i alla fall, bara att börja söka tjuvström så fort man får ledigt från jobbet.
Ga
230
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Tjena !

Hoppas att det löser sig med bilen, men jag gjorde som du nämnde i ett inlägg, tog mig in via bagageluckan.
Bilen hade varit avställd ca 6 mån, ingen kräm i batteriet.
Öppnade bagaget, fick lossa på isoleringen och kröp in genom luckan ( bilen saknar skisack men fanns hål i karossen). Gick okej om man är typ 170 cm.
Kände mig ganska dum sen när man läste om nödöppningsfuntionen......

Mange.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hehe! Hade du läst den här guiden??

//mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.