AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
51.003

Varning för denna 528Touring på Blocket?

Sida 9 av 13
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fartglad,
"Är bilen, ägaren eller annonsen oseriös då?"
Ja, i mina ögon är annonsen oseriös då. Jag ser det som slarvigt och ogenomtänkt att inte bemöda sig lägga in en rättstavad annons. Allra helst när det gäller ting som kostar flera hundra tusen kronor.
Visst finns det fifflare som kan det svenska språket men den annonsen ovan har fallit direkt, redan innnan jag tittat på objektet. Skulle inte bemöda mig ringa ens, detta pga av flera orsaker så som beskrivet..

Länk
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Annonsören har som sagt BMW som alias
+ att han har ett icke reg kontantkort...

Varför vill man inte sätta ut vad man heter ?

Detta gör i alla fall att jag anar att något inte står rätt till..

Mvh Jimmy
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag skulle heller aldrig ringa på ett annons där man inte skriver sitt namn, men annonser med dåligt svenska har jag förstålelse för då jag själv har problem med stavningen. Dock stavnings kontrollerar jag de flesta inlägg jag gör i word.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Abbe; inte det senaste inlägget väl... ;)
Här har vi en seriös figur eller två:

Länk

Länk

Och nu Thomas di Leva;...vem ska man tro på, tro på, tro på här?

Nej, det är inte en BMW.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Anders S: jag läser så klart annonsen och konstaterar att här är det köpläge med stort P som gäller. d.v.s Mycket Prut om bilen inte stämmer överens med annonsen, prut och prut, skambud är väl rätta ordet :-)
Det är inte alla som har lärt sig reglerna på internet och är lite oerfarna som kanske skriver med versaler...

Att det står BMW, Touring, Jocke eller Anders bryr jag mig inte om, jag mailar alltid och talar om mitt intresse, och då förväntar jag mig att få regnummer, kontaktinfo, historia, samt utrustningsbeskrivning. Därefeter bestämmer jag om det är intressant att åka och titta eller provköra.

Det finns väl ingenting som är tråkigare än att visa upp bilen för dm som inte har för avsikt att köpa bilen man har på annons?!

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Jag har pratat med han som har köpt bilen.
Jag ska skicka upp kopia på serviceboken som jag har.
Han har lovat att gå in och skriva här och berätta hur det går för honom.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
magpie

Det tycker jag inte är så knepigt med den annonsen. Troligen har han lämnat in den för försäljning samtidigt som han försöker sälja själv.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
BMW64; hur va hans reaktion på det du berättade?

Min: Länk
ppeellee

Nja, det skiljer 6.000 pix i pris. Det tyckte jag var lite...udda. Annonserna i sig är det inte något fel på.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
magpie, jo! Jag ser faktiskt inte vad som är fel! Jag vet dock att det kan bli fel ändå trots kontrollen i word.(tala gärna om vad som är felstavat så jag vet till nästa gång!)

Mvh Abbe

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Abbe: Ord kan ju vara korrekt stavade men ändå fel i sammanhanget och då fastnar de inte i Word's stavningskontroll.

___
BMWCS #5157
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Erik G:
Han blev givetvis inte glad över att ha köpt en skruvad bil, men han blev glad över att jag kontaktade honom och att jag skickar "serviceboken" till honom.
Han har även varit i kontakt med säljaren men då jag inte vill komma med andrahandsuppgifter om vad som sägs dem emellan så bad jag honom att gå in här och skriva.
Jag tror att det finns ett stort intresse att få reda på hur detta slutar.
Abbe: "förstålelse" och "stavnings kontrollerar ". Några skitfel och vi förstår alla vad det betyder.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Aha! :-)

Mvh Abbe

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Abbe: Även "ett annons" och "dåligt svenska". Som sagt inga felstavade ord men ändå inte rätt...

___
BMWCS #5157
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Jag kan dock berätta att jag har pratat med BMW:s Huvudkontor i Stockholm angående detta att bilimportörer använder sig av mätarställningskontroller utförda av auktoriserade BMW-verkstäder i sin marknadsföring av bilen.
Jag framförde förslag att verkstaden vid en mätarställningskontroll gör en slagning i garantidatabasen eller ringer upp verkstäderna i Tyskland där bilen servats men det fanns inget intresse för nåt sånt.....kostar pengar!
Jag framförde även förslaget att verkstaden kanske inte ska göra dessa kontroller på nyimporterade bilar, men de gör bara vad kunden beställer. Att detta papper sedan används på fel sätt är inget som BMW vill göra nånting åt.

Han berättade att nu behöver fuskarna inte ens byta ljusmodulen utan den kodas tydligen om.
OCH...BMW har inte löst detta på sina nya bilar heller.
Som han sade, så länge det finns pengar att tjäna så finns det duktiga människor som knäcker alla system.

Det enda säkra sättet att kolla bilen är vad jag förstår att ringa till tidigare ägare i Tyskland samt verkstäderna i Tyskland.

Han hade en lite skrämmande inställning att köpare som köper en importerad bil i stort sett får skylla sig själv om bilen är skruvad.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ett och en har jag alltid haft problem med men blir bättre med tiden, tur att jag kan skylla på att jag är "ny svensk"! :-)

Nu blev det väldigt OT från tråden!

Mvh Abbe

Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Skandal att BMW inte vill försöka stoppa mätarskruvningen!

Nu har vi ju svart på vitt att mätarställningskontroller inte gör någon som helst nytta, utom för fuskarna. Frågan är ju varför bmw ens har kvar de kontrollerna om de vet att bilen KAN vara skruvad även efter en som synes lyckad kontroll. De kan ju aldrig lämna garantier på att bilen har en viss mätarställning..

Tycker att ditt förslag var bra BMW64 om att bmw skulle kolla upp historiken från det exporterade landet (också) och på så vis kunna ge en säkrare mätarställning.

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Kan inte BMW börja ta extra betalt för att göra en seriösare kontroll av mätarställningen, dvs kolla garantirep.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.