|
Sida 8 av 13
|
|
|---|---|
|
Detta har alltså hänt: Jag är intresserad av en bil i Tyskland som jag hittar på mobile. Får bla fax på servicebok och Fahrzugbriefet. Sen kommer bilen ut på Blocket....med skruvad mätare...14 000 mil backad.....bilen är nu såld. Jag funderar på att ringa nya ägaren....ringer Polisens bedrägerirotel igen för att se om de är intresserade av att kanske få kvitto och ev garantipapper från nya ägaren....men det är de inte....pga personalbrist. Även om de får ett "färdigt" ärende så har de inte tid med det....trist |
|
|
Tycker absolut att du ska ta kontakt med den nya ägaren... Hänvisa till denna tråden.. Mvh Jimmy |
|
|
Kollade länkarna och alla 3 bilarna är ju borttagna !! För jä#% trist att folk blir lurade på detta sättet.. |
|
| Jo, jag tänker ta kontakt med nye ägaren.....men är ju inget roligt besked jag kommer med precis | |
| Ju förr desto bättre för nye ägaren! | |
|
BMW64: antar att polisens resurer är som de är, men visst måste man utreda ett så solklart fall? Men givevis är det bara nye ägaren som kan göra polisanmälan- han är ju den drabbade och vet vad som sagt och ev. skrivits. Ett ypperligt tillfälle att få fast en "mätarfuskare" om uppgifterna i denna tråd är riktiga.. |
|
|
Självklar skall du meddela den nye ägaren snarast.Det går ju bevisa att säljaren visste om miltalet! |
|
|
Visst ska du meddela nya ägaren snarast! Massor av tidigare inlägg har handlat om att ägare bli snopna o besvikna när dyra fel uppkommer efter "bara 10000 mil". Fast vad de inte vet är att bilen egentligen rullat kanske 25000mil och BMW's kvalitésstämpel får sig en känga. Nya ägaren vill nog veta vad ha egentligen köpt, ge honom chansen till det. Om inte polisen säger sig ha resurser, föreslå att om inte de tar tag i detta ärende så går ni till aftonbladet, de skulle säkert gilla att vältra sig i nya ägarens olycka samt polisens passivitet. |
|
|
Ja, det här behöver upp i ljuset. Fuskarsvinen förstör för alla. Faktiskt i förlängningen även sig själva.... |
|
|
Hej.. Ser inte denna annonsen ut att vara från samma person som sålt de tidigare diskuterade bilarna ? Länk Kan ju IOFS ha fel, men sättet som annonsen är skriven på stämmer ju rätt bra + kontantkortsnummer.. Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: Den känns ju seriös ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tror inte det är samma säljare men känns ungefär lika seriöst. Jobbigt att läsa när folk skriver med enbart stora bokstäver och som här även utan punkter. Priset på denna är inte så misstänkt lågt som på de andra men samtidigt så ger ju signaturen "Bmw" inte direkt några positiva vibbar... ___ BMWCS #5157 |
|
| Taskiga vibbar direkt.... | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Kan ni förklara varför ni få "taskiga vibbar" och vad det är ni hänger upp er på? Ni vet ju inte om bilen är ok, eller inte, det är ju ren spekulation..... mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Seriösa bilar brukar härstamma från seriösa annonser, detta är i mina ögon inte en seriös annons... FIN BMW 540IA KOMBI IMPORT GRÅMET STEPTRONIC SVART MONTANA SKINN KLIMA ELSTOL XENON MULTIRATT VITA BLINKERS XENON CD VÄXLARE RAILS NAVI/TV 16:9 MED TEXT FINNS DVD SOM FÖLJER MED SOM INTE ÄR INKOPPLAT AUTO TELEFON SOLLUCKA PDC OCK ALLT ANNAT SOM ÄR STANDARD NYPRIS ÄR ÖVER 620000 KR OMS PRIS 239000KR KOLLA VAD DOM TAR FÖR EN 525 530 MED DEN UTR BILEN ÄR KOLLAD PÅ BMW MÄTARSTÄLLNING ALLA PAPPER FINNS EVEN SERVICEBOK SÅ KLART EN DRÖM ATT KÖRA Sjöberg |
|
|
BMW-Båstad, Alias som ägare. Dålig svenska Stora bokstäver Överflödiga kommentarer Subjektiva bedömningar Import med bedyrande kommentarer om dess ärliga historia... Menar du att du inte ens rynkar pannan lite grann ?? Länk |
|
|
Den va skönast...."Dålig svenska" Är bilen, ägaren eller annonsen oseriös då? eller menar Anders S. att inga personer, med god kunskap i det svenska språket fifflar med bilar? |
|
|
Och just signaturen "Bmw" har använts flitigt för försäljning av bevisat manipulerade bilar. Detta säger inte att alla som lägger in en annons och anger "Bmw" som namn säljer oärliga bilar men för oss som genom åren har sett/hört/diskuterat detta ämne och då många annonser med denna signatur dykt upp så är det svartet på varför det ger negativa vibbar. Personligen så förstår jag inte varför någon sätter ut t ex Bmw istället för ett förnamn. Visst vissa gillar att vara "hemliga" men jag och säkert många andra skulle aldrig, eller åtminstonde tveka att, ringa på en bil som annonseras av "Bmw" eller "Touring". ___ BMWCS #5157 |
|
|
Jag är av den uppfattningen att har man rent mjöl i påsen så finns det heller ingen anledning att kalla sig för diverse alias som "bmw", "540", "försäljaren" etc. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Personligen skulle jag ALDRIG ringa på en sådan annons!! Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.