|
Sida 2 av 13
|
|
|---|---|
|
"KONTROLLERADE MIL FRÅN BMWGROUPSVERIGE,ÄVEN OMKODAD IMOBILIZER,SAMT LJUSAUTOMATIK TILL SVENSKSTANDARD INTYG PÅ ALLT DET OVANNÄMNA FINNS!" Just den här texten har jag skapat en tråd om. Snacka om att vagga in kunden i falsk trygghet. Det är nästan att man kan förutsätta att bilen är skruvad om det står som ovan. Flåklypa |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skaraborg är ju en gemensam faktor på bägge bilarna samt namnet på säljare. ///MVH Hasso Länk |
| Helt klart samma säljare på de två bilarna och då kan man nästan förutsätta att även den blåa är skruvad. Skulle vara intressant att nysta vidare... :) | |
| Presentera underlag för Fredrik/Frida där det tydligt framgår att bilen gått avsevärt mycket längre än vad han anger. När Fredrik/Frida tagit del av underlaget kan denne inte sedan hävda att han inte känner till mätarfusket. Väljer han att ändå sälja bilen med inkorrekt mätarställning begås åtelbar brottslighet i form av bedrägeri. | |
| Intressant att sånt folk alltid skriver i versaler.. Skänk det en tanke när ni kollar bil. | |
|
Hittade en tredje annons och en tredje person... Länk |
|
|
Dessa två bilar ser ju ut att vara fotograferade i samma garage.. Länk Och Länk |
|
|
Jemej....ja, ser så ut! Fast ena tillfället finns garaget i Älvsborg och andra tillfället i Skaraborg...kanske ligger på gränsen?.. |
|
|
Alla tre annonserna har kopplingar kan man säga. Båda touringarna har samma adress om man går på telefonnummer. Sedanens ägare har samma namn som ägare till touring 1, dessutom är ju bilderna tagna i samma garage som det ser ut. |
|
| Länk | |
|
Som någon skrev "det är nästan att man kan förutsätta att bilen är skruvad" om säljaren i annonsen har intyg/påstår att bilen har: "KONTROLLERADE MIL FRÅN BMWGROUPSVERIGE,ÄVEN OMKODAD IMOBILIZER,SAMT LJUSAUTOMATIK TILL SVENSKSTANDARD" Varför ska man då förutsätta att bilen är skruvad? Har man som köpare mycket annat att gå på, när det gäller mätarställning än just intyg från auk. BMW firma? ------- Efter många tusen mil med olika Saab turbo's ämnar jag att köpa upp mig till min första BMW. Därav är jag mycket tacksam till svar i detta ärende. Jag siktar in mig på en E46 coupé, men vill undvika en mätarfifflad sådan. |
|
| BC välkommen till forumet. Det är inte så enkelt! Läs importguiden här på forumet. Om du inte blir misstänksam i ovanstående fall så ta någon här på forumet till hjälp om du ska köpa bil!!! | |
|
BC. För att vagga in kunden i falsk trygghet så att den dels köper bilen och inte efterkontrollerar milen eftersom den är mätarkollad hos BMW. "Alla" vet att importfifflarna byter ut ljusmodulen på nyare BMW när de skruvar mätarna. När detta är gjort kan BMW själva inte se om bilen är skruvad via ljusmodulen (DIS:en). Detta görs självklart innan kontroll hos BMW. Ett faxutdrag från garantiåtgärderna är det som gäller. Flåklypa |
|
|
I den sista annonsen var i alla fall inte telefonen kopplad till ett oregistrerat mobilnummer! Den som är registrerad på mobilnumret bor i Borås. (kan kollas via www.eniro.se) Att skriva som säljaren har gjort, är inget annat än ett sätt att få kunden att inte kolla upp bilen så noga! Med 99% sannolikhet lär säljaren vara medveten om skruvningen (kanske t om gjort den själv)... Utrustning för att skruva bilar så att det inte märks när märkesverkstad skall kolla den, kostar kanske 30000kr plus några tusenlappar för en ny ljusmodul för varje bil som skruvas. Men det är ganska snabbt intjänat av en mindre nogaräknad bilimportör som säljer mer än en skruvad bil... :o( Frågan är om säljaren anmäler sin yrkesverksamhet till skattemyndigheten? ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ringde nyss snubben. Han säger att BMW 530 är såld... | |
|
Födjävligt att dessa människor skall få göra profit på denna typ av olaglig verksamhet och lura oskyldiga människor. Vad BMW borde göra om det är rädda om andrahandsvärdet på sina bilar och sitt rykte på marknaden, är att ytterligare försöka försvåra för mätarfusk. Helt enkelt koda milen på betydligt fler ställen än bara i ljusmodulen alternativt öka den tekniska komplexiteten ett par snäpp. Det måste bli dyrt och svårt att mätarfiffla. Är det inte det så kommer vi att få leva med detta elände. Är det någon som har reg. numret på denna imola-röda bil? Kan ju i så fall vara värt att kolla bilregistret om någon månad när snubben sålt bilen för att iaf. då se vem som köpte den och försöka kontakta vederbörande med en länk till den här tråden... |
|
|
Vilken 530 var såld? Touringen eller sedanen? |
|
| Ringde du "Fredrik" ? :) | |
|
Kollar man upp namnet på personen som säljer bil nr 3 Länk , leder det till ett fast teleabonnemang på exakt samma adress som säljaren till bil nr 1 Länk ... Adresserna till registrerade kontantkort uppdateras för övrigt inte automatiskt när man flyttar, jag har ett kontantkort som hänvisar till min gamla adress. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hm, hamnar du inte i två olika orter? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.