|
Sida 13 av 13
|
|
|---|---|
|
Länk Detta är väl troligen mannnen som det skrivits mycket om här på Forumet. Nu blir det väl lungt ett litet tag. |
|
|
Ja, det är mycket troligt att det är den omtalande. //Bosse |
|
|
Mer info om "the bad guy": Länk |
|
|
Bra! Så ska det se ut! Helt rätt. Ändå så tycker jag rättsväsendet går på slagsida. Våldtäcksmän, pedofiler och mördare får ju för FAAN mindre straff... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Håller med om att rättsväsendets skeva bedömmningar. //Bosse |
|
| Håller med, helt skev påföljd. Eftersom att han tidigare varit dömd och återfaller, bode straffet varit högre med tanke hur många åtalspunkter han till slut blev fälld för. Inbjuder ju till att begå fler brott när han ändå håller på, eftersom att "maxstraffs kvoten" ändå är fylld. Enl. mitt sätt att se det en alldeles för mild dom. | |
|
Domen är väl lagom rättvis däremot så är det ju andra typer av brottslingar som kommer undan för lindrigt. ___ //Ulf |
|
| Finns några andra brott som bestraffas tuffare och därmed bör undvikas; momsfiffel och skattebrott. Inte busa med staten................ | |
| Ytterligare smisk på fingrarna på "The bad guy": Länk | |
|
A pro på Mariestadsboven var det väl extra dumt gjort att stjäla 90 l bensin med så höga inkomster. Sen är det en helt annan sak med "Tokblåst" och andra adjektiv i samband med bilaffärer. Om man är blåst, lurad, eller offer är en fråga om känsla. Om jag, som köpare, är nöjd med min bil och inte råkar ut för några problem med den, känner jag mig inte blåst heller. Även en "Ärlig" bil kan skära ihop, men det är sån't, som händer. Naturligtvis skall lurendrejeri beivras, men om man är belåten med ett köp är det en bra affär oberoende av ett objektivt betraktande. Det är med andra ord onödigt att älta om olika bilköpares "Missstag". "Vad var det jag sa?" är sällan en meningsfull kommentar. Själv utgår jag alltid ifråm att jag blivit lurad, när jag köpt en bil, men aldrig när jag ägt en. gorth |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
gorth, problemet är att de flesta som blir lurade inte tar lika lätt på det som du gör, och min åsikt är att man inte ska ta lätt på det. En bil som är skruvad kanske 20000 mil är i princip osäljbar i andra hand, om nu inte den lurade själv blir en bedragare och "glömmer" att nämna skruvningen. det enda sättet att undvika är att utbilda bilköparna, och det gör man dessvärre genom att älta misstag om och om igen. däremot är "vad var det jag sa" det sämsta man kan säga. jag tror att den lurade lyssnar på råden nästa gång även utan den kommentaren.... sannolikheten att en skruvad bilar rasar totalt är naturligtvis mångdubbelt större än att en ärlig bil gör det. det låter ju väldigt illa med dessa superskulder mariestadsbedragaren har fått, men tyvärr är jag hyfsat säker på att ingen av de inblandade kommer att se ett enda öre. killen sitter av straffet, fixar skuldsanering och är säkert igång med smma saker inom 3-4 år. mvh Johan |
|
Jag vill bara helt kort kommentera kommentarer i stil med "rättsväsendets skeva bedömningar" osv. Rättsväsendet, som ytterst består av våra domstolar, stödjer sig på svensk lag. Och svensk lag är stiftad av Sveriges Riksdag, dvs. våra folkvalda politiker. Det är naturligtvis omöjligt att bedöma om domstolen har gjort en "skev bedömning" utan att läsa domen, och det tror jag att ingen i denna tråd har gjort. Utgångspunkten bör istället vara att domstolen har gjort precis så som den har instruerats. Jag känner naturligtvis i likhet med många andra frustration över vissa händelser, t.ex. den som Johan skriver om - att en del brottslingar alltid tycks klara sig och kommer ut och begår nya brott. Men det gäller som sagt att skilja på äpplen och päron. |
|
|
Jag har nu läst hela tråden, och är ju allt bra nyfiken på denna röda färg som ska vara ovanlig, någon som har en bild på en bil i denna färg då alla länkar till blocket inte funkar längre!! Är även spekulant på denna bil finns det nån som vet nåt om den kanske?? Länk Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Andreas; Maila BG här i den här tråden som köpte och har kvar den röda så kanske han kan maila dig en bild |
|
|
Hej. Fotade bilen idag, men tyvärr han det bli "halvskumt" innan jag fick tid. Se mitt galleri. Mvh. Bosse |
|
| Driver mariestads-personen ifråga en firma eller är han en enskild person? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.