|
Sida 12 av 13
|
|
|---|---|
|
Micke_Sthlm: Kunde inte sagt det bättre själv! |
|
|
Man får vad man betalar för i de flesta fall. Micke_Sthlm: Mycket bra inlägg. |
|
|
Kejo: Njae, håller inte med dig. Man får MINDRE än vad man betalar för om man råkar ut för en av alla dessa långmilare på exempelvis blocket, eftersom mätarställningen ju är manipulerad |
|
|
Hej alla glada BMW ägare, här kommer ett inlägg ifrån en besviken MB-ägare! Såg att det skrevs om skruvade mätare här och jag tycker att idén med en hemsida där man kan se om en viss bil är skruvad eller ej är bra. Själv köpte jag en MB för ca 2 månaders sedan och bråkar nu febrilt med bilhandlaren om att häva köpet. De påstod att bilen gått ca 9000mil, jag fick fakta efter ca 5 veckors ägande att bilen gått 18650mil i Januari 2005!!!!! Löjligt nog vill han kompensera mig med 10000:- för detta, har ni hört så löjligt!!!!!!!! Hur ska jag kunna sälja denna bil i framtiden. Nu står den i malpåse och advokater och försäkringsbolag är inkopplade. Så vi får väl se hur det hela löser sig! Tack för mig! Ledsen kvinna |
|
|
Det senaste understryker bara vikten av att kolla upp bilen INNAN man köper den - inte efteråt. Förvånansvärt många gör det misstaget. Lite synd för det skulle vara svårare för fuskarna annars. Dock så kan jag förstå att om man verkligen vill ha en bil så blir man inte lika rationell och kall längre. Mänskligt men tråkigt eftersom det gynnar alla fuskimportörer. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Det finns en ute nu med som inte är så rolig. en BMW 528iA Touring 98. Tänker inte anklaga någon eller så men den finns på olika sidor en som privat annons en som företag. Slår man på eniro finns inte företaget. Bilen ser bra ut på pappret begärt pris kanske lite lågt i förhållande till årsmodell, utrustning och miltal. När man tittade på bilen på nära håll såg man vissa fel och brister bla har den nog varit krockskadad tidigare eftersom det uppenbarligen läckte in vatten i bilen var typ 10 liter på golvet i baksätet trots att dörren varit stängd. Jag vet av olika anledningar som inte nänms här att dörren verkligen var stängd. | |
|
Horn 1: Vattenproblemet behöver nödvändigtvis inte vara värre än en skyddsfilm som släppt på insidan dörren. Verkar ganska vanligt. Har skrivits en del om det på forumet. |
|
|
Finns rätt så många 528iAT till salu... ___ //Ulf |
|
|
Länk Tänkte höra om de är nån som känner till nått om denna annonsör, samt hans bilar? Sett att han annonserar nyimporter regelbundet på blocket, använder lite olika namn tex "thn" eller "trollhättan" eller likande, telefonnumret är samma iaf. Annonserna ger iaf ett bättre intryck än många andra på blocket tycker jag iaf, och bilarna verkar på på "annonsstadiet" iaf fina tycker jag. OBS! antyder inte på något sätt att de skulle vara nått fel, eftersom jag inte vet, vill poängtera de, bara lite nyfiken på om nån känner till verksamheten? BMW CS #5139 |
|
|
j.l: då jag bor i älvsborgs län och regelbundet kollar dagens bilannonser varenda dag så kan jag säga att den snubben har annonserat/sålt MINST 70-80 bilar de senaste åren enligt min uppskattning... inte svårt att känna igen hans annonser då varenda annons börjar nått i stil med: "En 325i Touring i mycket välhållet och fint skick. Pigg och snabb och mkt rolig att köra. Fina innerutrymmen, kombinerat med utmärkt kvalité. Ett perfekt alternativ av motor & hästkrafter. Bör provköras!! RING!!" och ALLTID avslutas med: "1 tidigare ägare Original servicebok med utmärkt dokumentation från aukt. BMW-verkstad Alla original nycklar (kontrollerade) Kontroll av mätarställning, diagnossystem är utförd hos aukt.BMW-verkstad med kvitto BMW Groups tekniska support har även utfört kontroll av tidigare service & garantiåtgärder Bilen är naturligtvis okrockad, samt i ett MKT fint originalskick. " ...mkt möjligt att detta är en jätteseriös bilfirma som annonserar, men varför då ha ett skyddat nummer samt inte skriva ut namnet?? jag säger inte att detta är en skum snubbe men han gör verkligen skäl för att bli misstänkt för o va skum iaf... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Efter påringningar från skatteverk, polis, domstolen i Mariestad, så har densamme person som sålde den röda 528i Touring som jag köpte tillslut hamnat inför rätta. Vid målet var många målsägare kallade, STORT antal bilar har manipulerats och sålts av denna person, därmed oxså stora efterkrav från sammhälle och privatpersoner gentemot omnämda person. Vilket sannolikt kommer att generera i ett kännbart straff. Ni som bor i regionen kan väl delge om lokalpress skriver om detta. Hoppas nu att berörd person får lång tid att tänka över sitt liv, och att han går vidare på ett nytt spår, och förhoppningsvis kan bli ärligare människa. Inse att man mår bra av att behandla andra som man själv vill bli behandlad. |
|
|
En mindre då alltså..eller?? Länk |
|
|
BMW64, vad menar du med din länk? Är det en skum bil eller? Racerbilen: Länk |
|
|
Personligen bryr jag mig inte om en bil alls om dom har suddat ut regnummret. Då får d eva för min del |
|
|
Oggyone: på sätt och vis tänker jag som du men man riskerar onekligen att missa bra bilar. Jag kan se åtminstonde tre anledningar till att personer döljer regnr: 1. Det är någon skumt 2. Dom är oroliga att bilen ska drabbas av stöld eller inbrott pga att den syns på nätet 3. Dom döljer skylten och vet inte varför men alla andra gör ju så... Det samma tror jag gäller en hel del som annonserar med BMW, Passat eller annat "ickenamn". ___ //Ulf |
|
|
Jag tror som Programmer, många vanliga bilägare tänker inte på vad effekten av att dölja regplåten. Om det sedan finns fler varningstecken, tex något om "kollad mätarställning med bmws dator" bla bla så finns det nog en anledning till förfarandet.... |
|
|
Mest konstigt är iallafall att kalla sig själv för "Passat", "säljare" etc. Vad har man att dölja? Vem det är kommer ändå fram om man ska göra ett ägarbyte... |
|
|
Håller med simon_en, jag struntar i dessa annonser! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
jag tycker inte att de är så konstigt om någon döljer sin skylt.. men om säljaren vägrar att ge ut reg.nr. om du ringer på annonsen så är det ju nått skumt. \m/ |
|
| Att dölja regplåten behöver inte betyda så mycket. Sålda gammelmercan för ett tag sedan och suddade ut regnumret mest för att jag inte ville ha en massa "apor" surrandes kring bilen på min tomt, innan de ringt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.