|
Sida 10 av 13
|
|
|---|---|
|
jaken: Du kan ju som kund betala 200 kr för att få se vilka garantiåtgärder som är åtgärdade på bilen i Tyskland. Men de importörer som beställer kontroll av mätarställningen är ju inte intresserade av det...... Men som intressent av en importbil häri Sverige kan det vara en möjlighet att upptäcka ev fusk. |
|
|
Nu har ett av mobilnumrena som förekom i en av de numera borttagna annonserna som det diskuterats runt i denna tråden tidigare dykt upp igen....Länk |
|
|
Förra gånger var väl inte detta nummer kopplat till Värmland? Kanske en kringresande bilförsäljare? Hur som helt är det en snygga bil med rätt utrustning till ett bra pris. Hade jag vetat att bilen är 100% ok så hade jag köpt den direkt. Med detta så vill jag absolut inte påstå att något skulle vara fel med den aktuella bilen men med tanke på historien ovan så bör den ju åtminstonde trippelkollas. ___ BMWCS #5157 |
|
| Om det är samma person som ligger bakom annonserna så verkar han ha tagit till sig kritiken som framförts i denna tråd. Men även i den senaste annonsen finns brister. | |
|
BMW 64; Om BMW Sverige inte är intresserade av att få stopp på folk som utnyttjar BMW Sverige, för att skapa förtroende för brottslig verksamhet, då går det inte heller att lita på BMW Sverige i andra sammanhang, det ligger helt enkelt i deras eget intresse att få stop på denna metod, om dom inte går att lita på dom i detta går det då att lita på dom när det gäller andra frågor? Badwill är dyrt konstigt att det är så svårt för företagen att förstå det, dom usla V.A.G handlare gjorde att jag upptäckte BMW, i stället för att köpa fler av deras produkter som jag hade gjort annars. Mvh Stephan Ps Maila mig gärna information om vem du pratat med på BMW Sverige så jag kan ringa till personen och höra själv vilka argument till varför detta inte stoppas. |
|
|
Här kommer nästa bil att akta sig för: Länk För ca 3 veckor sedan var en likadan (eller denna) till salu på Mobile.de. Jag letar bil med komfortstol vilket både den röda och denna har (inte så vanlig utrustning). Inte säker på att det är samma bil men den jag länkar ovan är väldigt lik den som var till salu på mobile. Vita blinkers och samma utrustning. Och så till det väsentligaste, jag har mailat han som säljer bilen (som inte är samma som äger den) och han har papper från BMW i Sverige på att bilen har gått 12800 mil. Återigen en som använder BMW:s mätarställningskontroll som garanti för att bilen har gått de mil som står på mätaren.... När ska BMW Sverige förstå vad dessa mätarställningskontroller används till!! |
|
|
Hyr mycket hade bilen gått då den annonserades på mobile.de? ___ BMWCS #5157 |
|
| Den hade gått långt, kommer inte ihåg exakt men det var ca 25 000 mil på den | |
|
Jag tycker det ser ut som ett F på regplåten. Va den från Frankrike? /Johan Min bil: Länk |
|
| Den som liknade denna på mobile kom från Tyskland....första bokstaven i svenska regnumret är W | |
|
Lite information om den röda 528an jag köpte. Tyvärr besökte jag inte denna sida innan jag åkte och tittade på bilen. Har kollat efter en touring gärna röd med komfortsolarna i. Så jag var ”fartblind” vid inköpet. Tyvärr så blir man det ibland. Den var lite blästrad i vindfånget, men tänkte jag det beror ju på vad den gått någonstans. Annars topp! Ja förutom prixelbortfall och stolsvärmen förarstol som inte fungerar, inte allt för ovanligt om jag förstått det rätt. Ja, killen som sålde bilen, Han hade inte varit i Tyskland och köpt denna bil, utan köpt den av en mellan hand, och då stod mätaren enl. honom på 11700mil. Han var således ”drabbad” själv av en bilmånglare och ville inte ta på sig något av denna skruvning. Jag gissar själv att dom flesta skruvningarna sker direkt i Tyskland efter inköpet och levereras sedan till Sverige. I köpet ingick en falsk service bok med dessa mil, (med rätt årsmodell på boken) Jag inser att det är svårt att komma vidare i detta då polisen ej prioriterar dessa brott.(har ej själv heller den tiden att lägga ned) Så det är bara att sälla sig till sällskapet som åker bil med skruvad mätare.(kanske starta en klubb) Jag kom överens med säljaren om en kompensation som är acceptabel för oss båda. Så nu det är bara att gå vidare. Hoppas nu säljaren lärt sig något av denna historia. Vill till sist tacka den/er som gjorde mig uppmärksammad på denna bil/historia. -->Suveränt med Autopower!! |
|
|
BG: Har du läst i tråden att han hade 3st bilar till salu samtidigt men med olika tfn nummer till + att han sa sig bo på olika adresser ? och om jag inte minns fel så visste han ju faktiskt om att den röda var skruvad iom att BMW64 kontaktade honom och sa till honom att ändra annonsen.. Hoppas ändå att du fick ut en bra kompensation.. Mvh Jimmy PS Välkommen till Autopower DS |
|
|
BG: Tror nog inte säljaren var så "oskyldig" som han påstår och historien om att han själv blivit lurad har man ju hört förut. Hur som helst så får man ju önska lycka till med bilen. Kul med en lite ovanligare färg. Tror bara jag sett en eller två E39T "live" i den färgen. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Det är en klassiker att använda en bulvan eller bilförmedlare vid bilförsäljning. Det är ett sätt att "friskriva" sig från ansvar när man kan skylla på någon annan. Det tråkiga är ju att du begår en brottslig handling om du inte upplyser nästa köpare om miltalet. Flåklypa |
|
| Den silvriga/grå Touringen som BMW64 varnar för ovan var ju "FUL-utrustad" också*lol* | |
|
BG: Självklart tycker jag synd om dig och det är lätt att vara efterklok men jag tycker inte du ska acceptera detta köp. Lämna tillbaks bilen och begär pengarna åter. Annars gynnar du dessa svin. Och fler kommer att bli lurade!!! När du ska sälja den, ska du då nämna att den är skruvad? Skulle tippa att den är så iskall som den bara kan bli, helt hopplös att sälja. |
|
|
Nu vet jag inte alla detaljer i ärendet, men menignen "Jag kom överens med säljaren om en kompensation som är acceptabel för oss båda. Så nu det är bara att gå vidare." gör att jag börjar undra... rejält! Hur kan han vara nöjd? Han har, enl. egen uppgift, blivit tok-blåst på bilen, han kompenserar dig på nåt sätt (hur vet jag ej.. nya däck kanske?) och han är NÖJD med affären? Nej, nej... det "köper" inte jag.. Tror jag håller med ml99.. försök få köpet att gå tillbaka och leta efter en ärlig bil. Mina 0.02$ ;) MVh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Jag gillar bilen! tok blåst? Kör hit din så jämför vi pris och skick. Något måste väl en fin udda touring vara värd,trots den gått 24.000mil Jag har ej den tiden som krävs för att nysta vidare i detta, men ring gärna själv på någon difus annons och nysta it. mvh. |
|
|
Själv skulle jag aldrig accepterat att behålla bilen. Som Jemej skrev för något inlägg sedan så visste säljaren om att bilen var skruvad i och med att BMW64 hade kontaktat honom och förklarat hur det låg till med bilen. Att sedan sälja vidare, även om han köpt från en mellanhand eller inte, utan att berätta för köparen att den är skruvad är ett lagbrott. Att säljaren blev blåst själv är bara en jävligt dålig bortförklaring, han visste ju om att den var skruvad vid säljtillfället. Kul att du är nöjd med bilen BG! I detta fall skulle jag själv krävt återköp och gjort en polisanmälan, oavsett "kompensation" från säljaren. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
BG: Klart att du har blivit tokblåst! Vad jag förstår så kan man bara se att den blivit skruvad inte hur mycket. Det kan ju vara mycket mer än du tror! Tänk om den gått 34000 mil. Är då din kompensation tillräcklig? När du säljer den, hur förklarar man detta? Jodå, tokblåst har du blivit! Det ända rätta är att återlämna bilen. Alternativt köra ner den i hamnen. Vad kan mer vara fel på den? Är den krockad? Fungerar airbags? m.m m.m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.