AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
51.008

Varning för denna 528Touring på Blocket?

Sida 1 av 13
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Jag var för en månad sedan intresserad av en röd 528 Touring -98a med samma utrustning som denna Länk.
Bilen annonserades på Mobile och har precis samma utsustning!..Samma?...
Enda skillnaden är att den för en månad sedan hade gått 24100 mil.
Jag har mailat till säljaren här i Sverige men får inte svar...är det någon som fått tag på säljaren och ev varit och tittat. Jag skulle vilja få reda på chassinumret.
Om någon köper den och vill ha kopia på original servicebok så har jag den=)...om det är samma bil (vilket jag inte vet....än).
735
Bra att du varnar... Fuskare ska hängas ut, det ska göra ont att vara dum! Det står ju att servicebok följer med, kanske skulle be om ett utdrag?

Sen finns det väl saker i annonsen som gör att man hajar tll; Var någonstans finns M-paket? Komfortstolar och ortopedstolar...? Har han olika?;-)
Ok alla kan göra fel, men om en säljare inte vet vilken utr hans/hennes bil har kanske man ska akta sig...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Men jäklar vad den var läcker i rött!!!
Kolla på namnet... Frida/fredrik

Killen försöker vara seriös och blanda in sin flick vän som om det skulle ge ett bättre intryck.
Har sett fler som gjort så...
Det fungerar bara på nybörjare

Jag tycker att för och efter(helst) namn ska skrivas.
Och givetvis ditt eget namn inte nån annans.

JW
li
1.959
liste
535i -89
Vänta nu här - ingen VET att det är samma bil eller att Fredrik/Frida försöker lura någon. Ta det lite lugnt med anklagelserna tills ni vet.

BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Jag håller med liste....jag väntar på att få tag på regnumret...sen VET jag om det är samma eller ej.
Men jag har problem att få tag i Fredrik/Frida......
Låter förnuftigt att ta det lilla lugna med anklagelserna. Det kan ju vara så att vederbörande inte har tillgång till sin mail hela tiden.

Sök på telefonnumret på Eniro och kolla vilket namn som dyker upp. Apropå seriositet.
Jag håller med "liste" till 100%. Visst är det bra att varning utfärdas men då skall man vara säker på vad varnar för. Annars är det inget annat än förtal som är minst av allt seriöst! Att bilen har samma färg+utrustning säger inget så länge man inte har chassinumret. Dock håller jag med om att det är skumt när inte bilägaren vet vad som finns som utrustning på sin egen bil :-)

Men det där med att lista namnet på fru/flickvän/sambo i annonsen behöver inte vara konstigare än att karln inte sitter hemma och vaktar telefonen utan har ett >40h jobb att sköta. Därför låter han kanske sin deltidsarbetande hustru/sambo sköta kontakterna. Jag har varit med om spekulanter som ringer mitt i ett möte 11.30 en arbetsdag som räknar med omedelbar visning av bilen. Tjena.

Visst ser det mest seriöst ut om både för och efternamn finns, likväl finns det många bilägare som av olika anledningar inte vill lägga ut hela sitt namn eller nummerskylt på en internet annons för att slippa bli uppspårade av eventuella vandaler/tjuvar.

Höjden av oseriositet är däremot när namn som "bmw", eller "försäljaren" annonserar ut sin bil, vet inte hur många annonser jag sett med dessa alias :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Kristoffer_L: exakt! Det var lite det jag menade med mitt förra inlägg om sökning på Eniro.
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Nu VET jag.
Det är samma bil. Fick regnumret nu av en Peter och den har samma chassinummer.
Vad ska jag göra?
li
1.959
liste
535i -89
Hur många ägare har bilen haft i Sverige? Skulle inte bli förvånad om Frida själv har blivit blåst...

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Bra att du varnar andra!

BMW64, vad kostade bilen när du var intresserad?
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Han begärde 7900 Euro, men jag prutade ned den till 7000.

liste: I såna fall har Frida blivit blåst många ggr...

bilen är regad 7/2-05 och är ej i trafik
tycka synd om lilla frida??

JW
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Blir värre och värre vi översvämmas av mätarskruvade "lågmilade" "billiga" touringar och det drar ned priserna överlag också. Det finns för många oupplysta köpare fortfarande , som inte har nån koll alls, annars vore det en död bransch.
I detta fall så är bilen jäkligt snygg på bild.

///MVH Hasso
Länk
Nyimporterad m a o.
114kkr känns dyrt för en 98:a, även om milen (mot förmodan) skulle stämma.
Den här gången känns "BMW64" varning befogad.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Kristoffer L:
Hur skulle milen kunna stämma?....jag har bilens servicebok på fax framför mig.
25-11-04 gjordes en oljeservice vid km-talet 241017......
Man ska väl inte måla fan på väggen,men jag tycker denna annons har lite väl många likheter med den här trådens.
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Apropå utrustningslistan på 530n: Jag blir mer och mer imponerad av de tyska ingenjörerna. Bilen utrustad med digital motorvärmare! De ettorna och nollorna måste värma bra........
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Gillar hans formulering, "DEN SPECIELLA FÄRGEN TOPAS BLÅ METALLIC"
BILEN ÄR NYBESIKTAD,NÄSTA BESIKTNING SKA GÖRAS ÅR 2007 SAMT KONTROLLERADE MIL FRÅN BMWGROUPSVERIGE,ÄVEN
OMKODAD IMOBILIZER,SAMT LJUSAUTOMATIK TILL SVENSKSTANDARD

INTYG PÅ ALLT DET OVANNÄMNA FINNS!

Måste ju vara samma person
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.