AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.326

Sommardäck, bra däck / handla online

fe
8
fenix070
325iM -02
Tjenis,

har en fråga om sommardäck även om utsikten får mig att känna mig som en idiot som ställer frågan nu:)

Har en 325i E46 och behöver nya sommardäck. Har någon tips på bra däck och eller erfarenhet av att handla däck på nätet?
Har hittat väldigt bra priser på Länk men är lite osäker på att handla däck via nätet...speciellt då de skriver att "enligt däcktillverkare så klassas däck upp till 3 år som nya" vet inte riktigt om det brukar vara så...

kom gärna med tips på däck och vart man kan handla dessa...

tacksam!
Fenix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det fungerar mycket bra att handla från Däckonline, har gjort det tre ggr utan några som helst bekymmer ,senast förra veckan ,mer att ett däcksmärke var restat vid ett tillfälle, men det är tillverkarens problem.
Men glöm inte bort att det kostar en slant att få dom monterade.
Good year F1 fungerar mycket bra, Uniroyal rainsport ett mycket bra däck för pengen, och det finns många bra märken att välja på, men undvik asiatiska lågprisalternativ, brukar kunna ge balansproblem och vibrationer om man har otur.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
I senaste Teknikens Värld finns en artikel med prisjämförelse för Onlineköp av däck. Däckonline fick bra (bäst?) omdöme. Köp tidningen eller gå in på ett bibliotek och läs.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Om du inte provat Sök inlägg, gör det! Bla hittar du denna Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
fe
8
fenix070
325iM -02
hej igen,

tack för snabba svar..

jag ser inte monteringen som en jättekostnad, kanske 1000kr?

men då Good Year F1 kostar c:a 6000 på nätet och över 10000kr i butiken för min bil så lönar det sig...
jag har 225*45*17 fram och 245*40*17 bak...

men vad säger ni om att 3 år gamla däck betraktas som nya? När man köper i butik är de oftast upp till 1 år gamla...

MVH
FENIX
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag tror risken för att få just 3 år gamla, eller nästan 3 år gamla är liten. Är nog snarare en gardering från företaget.
Handlade Dunlop SP9000 i 18" hos dackonline förra sommaren och dom var inte mer än 1 år. Kommer inte ihåg exakt men vet att jag kollade att dom inte var för gamla iaf...
Däckonline har en enorm omsättning på sina däck så risken att man skall få ett gammalt däck får ses som liten. Det är betydligt större sannolikhet att man får pinfärska däck.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Jag köpte GoodYear Eagle F1 GS-D3 förra året av Däckonline till mina 18" orginal fälgar. Jag tror alla 4 var runt 8 månader gamla.

Det spelar och andra sidan ingen roll om de är 3 år gamla bara det förvarats rätt. Vilket du kan utgå ifrån att de gjort.

Som påpekas ovan så har Delti koncernen en väldig omsättning och chansen att du skulle få så pass "gamla" däck ser jag som ringa.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag är inne på att inhandla mina nya sommardäck av Tony ifrån Jönköping, som annonserar här på börsen... Länk . Någon som har erfarenhet av denna kille? Riktigt bra priser iaf. slår ju tom. däckonline.

Han har flera annonser än den jag länkade till.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.