|
|
|
|---|---|
| Har sportstolar.När ingen sitter i stolen vibrerar den relativt kraftigt. Vad kan vara fel? | |
|
har du kollat så att alla bultar som håller fast sätet är åtdragna? så att det inte sitter löst menar jag V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Det är bara ryggstödet som vibrerar. Men nej jag har inte kollat bultarna. Ska göra detta. Verkar bli självsvängning i en viss hastighet. | |
|
om bara ryggstödet vibrerar så är det inte bultarna... sök på detta... har för mig att det varit uppe innan på en 5-serie... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Oj, gammal tråd det här. Men jag upptäckte precis samma grej på min 320. Körde på fin plan landsväg i 90km/h och den tomma passagerarstolens ryggstöd vibrerar. Knepig. Har sökt här på forumet, men inte hittat nått. | |
|
Det är så på min också, så konstuktionen är nog helt enkelt sådan att ryggstödet kommer i självsvängning. På min kan det låta lite om nackstödet om det är inställt på ett visst sätt. Som det står nu så är det dock tyst, och då bryr jag mig inte om att stolen vibrerar. Ett tag tänkte jag att jag skulle ta mig in i stolen för att försöka få dit vikter högt upp i ryggstödet för att sänka resonansfrekvensen. men sen jag fick tyst på nackstödet så har jag som sagt inte brytt mig mer. |
|
|
Det var så på min förra och även på min nuvarande E46. Jag bryr mig heller inte eftersom det inte låter något. Däremot tycker jag det vibrerar lite mindre på min nuvarande bil jämfört med min förra. (Gäller också sportstolar) |
|
| Tokigt. Jaja, får väl leva med det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.