|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Marquez |
Hur kan de skilja ca 50000:- mellan en 91'a och en 92'a på ungefär samma mil? Länk Länk Är det nått man bör tänka på om man ska ge sig på en sån här, förrutom förmodligen svindyra servicekostnader och bränsleförbrukning. Svårsålda? Ngt som brukar rasa på dem? Vad bör dem ligga i för pris 91-92? Är lite sugen på den svarta som nyss kommit på Börsen. Men de känns lite som att byta ner sig mot M3'an speciellt prestanda mässigt..men dem ser så jävla feta ut :) Mackan |
|
Ojoj, när det gäller 850:n kan det skilja 200000:- på samma årsmodell med liknande mil utan att någon höjer på ögonbrynen! ALLT handlar om hur bilen använts, hur många gånger den legat vid sidan av autobahn, hur månag övervintrande yuppies som finns kvar i bagagaeutrymmet, etc. Innerst inne vill ju alla ha en, men självbevarelsedriften är ofta alltför stor. Nu får jag säkert en massa folk på mig som säger att "det behöver inte vara så" och visst, jag hålelr med. Men ta en titt på några av de 850:s som utannonseras på börsen och i sverige i övrigt och säg sedan att jag har fel. Ibland undrar man i vilket tillstånd folk befinner sig när de tittar på bil i Tyskland... VARFÖR kommer alla otäcka vrak hit? Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
Marquez |
"quixotic2" Har inte vart och kollat på någon sådan ännu så jag kan ju inte säga något om skick och sånt, men menar du att i stort sett alla 850s är krockad, skruvade, andra allvarliga fel på dem...eller har jag fattat det helt fel? Dem verkar ju rätt så ovanliga i alla fall...till skillnad på t ex M3'or som ligger i ungefär samma prisklass. Då undrar man varför det inte finns så många av, men det dräller av M3'or?? Någon annan som har några erfarenheter av dem här bilarna? Har ju hört talas om ett skräckexempel på en 850 som gått som taxi i tyskland ;) -Mackan- |
Marquez |
En annan sak, tycker den svarta på BÖRSEN verkar okej. Och till ett bra pris oxå...?? -Mackan- |
|
Men vem tror att 10 år gamla 850 bilar har gått 11-12000 mil? Det tredubbla känns rimligt om det är import. Mr C |
|
Marquez |
"Mr C" Jadu... Men det finns juh dem som gått 16' oxå. Och ligger i bra pris...? -Mackan- |
|
Att det skiljer mycket i pris på tillsynes likvärdiga bilar är inget nytt, det finns flera orsaker...t ex skick...hur väl säljaren hänger med i prisutvecklingen och om det ska finnas prutmån eller ej. Själv har jag lagt märke till att Golf vr6 har blivit en bil som det begärs rena fantasipriserna för. Jag fick 85 000 för min 93:a (9303) hösten 98, den hade 14000 mil, skinn, AC etc...trots detta begärs det 75-85' för 92 or och 93 or fortfarande...konstigt...verkar som om det har blivit någon slags kultbil...så var inte förvånad utan försök att ta reda på var det rimliga värdet ligger och leta efter ett fint exemplar. Simon |
|
Marquez |
Att det förekommer viss prisskillnad förstår ju jag oxå, men så mkt som 50' för samma en bil med liknande mil. Tror ingen av dem 2 är i ngt risigt skick men jag vet ju som sagt inte?? Det som förvånar mig är ju att många verkar vara så skeptiska till att köpa dessa bilar. T ex när "quixotic2" säger att så gott som alla är smällda, eller nått annat fel på dem? Är det verkligen så illa?? -Mackan- |
|
Håller med om att han är lite väl butter....inte alls är väl alla smällda och mätarskruvade. Men du skall alltid ha det i bakhuvudet när du granskar en bil. En grundregel är att första bästa vinkeln om att det skulle förekomma fiffel så ska man dra sig ur, och inte försöka bli läskad eller lurad av sälgaren. För generellt sätt sälgs nyimporter för att göra en privat, svart, vinst. Har ägaren ägt bilen ca 1 år eller mer kan man ju koppla av lite mer och behöver inte konstant vara kritisk. Men som sagt vid misstanke om fiffel så går allt ut på att göra en slant på bilen, och det i sig behöver inte vara fel, men vissa går över lik för att "få iväg bilen" Men klia dig inte hårlös i skallen utav alla som besvarar ditt inlägg, utan pila iväg och kolla bilen/bilarna så har du det gjort, kanske du till och med kan somna uatan att ligga och tänkapå dem... Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
Marquez |
Men det finns inga generella fel, fällor som man ska se upp med på 850n?? -Mackan- |
|
Hej Är det nån som ha varit och kollat på den svarta 850n på bmwbörsen? skick? |
|
|
Marquez.. Vad ska du med 850 när du har m3? Skit i 850 gå ut o gör några ställ med m3:an så mår du bättre... Ingen tror........ |
|
Marquez |
Vet inte...har fått nå akuta bilbytartankar. Och tycker bara 850 ser så jävla fet ut och dessutom är den ganska ovanlig. Men jag ska nog behålla M3an och trimma i sommmar istället :) -Mackan- |
| Så mycket coolare med en 8 serie......M3 ser man 10 st av varje dag. | |
Marquez |
"petrini1" Inte om man bor i Gällivare, max 1 och det är ens egen :) -Mackan- |
| Ok då | |
Marquez |
Men jag håller med om att 850 är cool ... -Mackan- |
|
Petrini.. Att man ser 10st M3or varje dag kan ju bero på att många vill ha just sån bil.. 850 däremot ser man inte många av kan bero på att ingen vill ha... |
|
323E21terror |
samt att det kanske inte finns lika många E31 or tillverkade och sålda i Sverige som M3an. farten är min drog |
|
Okey, vill man ha en ovanlig bil så åker man BMW 850. Men vill man vara Svensson så åker man BMW 3 serie eller BMW 5 serie, svärmar som Volvo numer! Övrigt mycke snack om problem etc med BMW 850, inge mer problem än med andra bilar, okey dyr i drift "kanske", men vill man vara KUNG så är det BMW 850 som gäller. |
|
|
Jomen, måste hålla med Bert lite, 850 är ett kungligt åkdon. 3-serien är ju numer faktiskt europas mest sålda bil, så uttrycket "svärmar som Volvo" är ju inte helt fel (även om M3'orna är ovanligare). Nåja, det går i alla fall fortfarande 2-3 850 på en E23:a, och färre lär det inte blir. ;) <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.