AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
651

"FK sänkningssatser" erfarenheter?

STi
Någon som har några erfarenehter om dessa satser,
Funderar på att köpa 60-40 säkning av märket FK.
Någon som vet om dessa dämpare och fjädrar är hårda eller mjuka bra eller dåliga?
Det som jag har på bilen nu vet jag inte märket av, men det är gula fjädrar kanske inte säger så mycket. Men det är iaf en 60-60säkning, måste det var eftersom den är så himmla låg där bak.

Är det någon som har lite tips och råd till mig?
Är tacksam för alla svar
Visa användare
78
joakim2
320iM -89
Hej
Köpte själv en sats förra sommaren och är nöjd med dem. Jag har en 320im-89 så det är samma sats och jag har provat att köra lite bana med en och är även där nöjd det lilla som krängde tror jag mest beror på däcken 205/55/15. Kort sagt bilen bilr hård med inte stenhård. Sist men inte minst viktigt det är ju ett mycket bra pris på satsen
Mvh Joakim W

STi:
Hör inte till ämnet, men jag skulle vara intresserad utav hur mycket bakdäcken slits på din bil om det nu är 60mm bak?. Vilket körsätt och mil isåfall?

Mvh
Henke
STi
"T-Gul BMW"

Jag har inte monterat den sänkningen, satt på när jag köpte.
Visst man märker ju att det nöts mer på innern än vad det gör där ute.
Har man 3mm där ute har du näst intill inget där inne. Men det gick igenom besiktningen med dom däcken när dom var så dåliga.
Vet inte redigt hur långt dom däcken har rullat svårt att säga. Satt på när jag köpte den, kanske 2 sommrar, Satt fram innan, sen flyttades dom bak. Dom var ganska så dåliga när jag köpte bilen ca 1-2mm kvar på innern sen har jag kört ca 500mil. Ska nämna att jag inte lägger lakritsar men bilen. Sånt är för raggare. Men däremot så gillar jag att åka fort på krokiga vägar å njuta av bilen på det sättet. Underbar bil, med utmärkta väg egenskaper.
Duger svaret?
STi:
Tack, det duger utmärkt.
Har 40mm sänkning liggandes. Vill ju inte nöta bort mina nya sommarsulor sen. Men jag får väll ha koll på däcken ofta sen när jag monterar!

Mvh
Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.