|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Gemini__ |
oj, det smög in sig ett fel i prislistan. Efter "Vattenpump" ska där stå "packning, vattenpump" |
Gemini__ |
Har inhandlat lite prylar nu. Har en fundering kring min vattenpump bara. Tycker det verkar vara otroligt dålig finish på själva "skovelhjulet". Brukar det se ut så här? Kika på bilderna och bedöm själva. Länk Länk Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Ingen som kan kika på bilderna och ge en kommentar? |
| Vet inte hur det brukar se ut. Är det en orginalpump? Du kanske borde grada av det värsta iallafall, slarvigt och dåligt att sälja sånt! Men funktionen är säkert helt ok! | |
|
Gemini__: Jag reagerade på det också när jag hade köpt en ny vattenpump, dock så tycker jag att din ser lite värre ut än vad min gjorde. Mvh. Bjarre |
|
Gemini__ |
Tack för svaren! mkall: Ja, det är en originalpump. Håller med dig om att det är dåligt att släppa ifrån sig något liknande som detta. Bjarre: Jasså, din såg ung. lika illa ut alltså. Jämförde du din nya pump med den som satt monterad på bilen? Såg den lika illa ut? Mvh: Thomas |
|
jag vet inte thomas men den såg riktig illa ut. Hoppas bara att dem där järnbitarna inte losnar och skadar grejer i motor eller din kylare.... har du kolla så att dem där järnbitarna inte losnar?? mvh MAuuuuuuuu men det är säkert inget fara. I alla fall på verkstad hade dem sätta på den ändå..... |
|
Gemini__ |
Skulle jag montera pumpen utan att ta bort dessa grader, kommer de garanterat lossna. Ja, är också helt säker på att en verkstad inte skulle bry sig det minsta. Jaja, mailade iaf. BMW. Passade på att bifoga dessa bilder. Vi får se vad de säger. Mvh: Thomas |
|
Gemini__: Den gamla som satt i min bil såg fin ut, dvs. inga grader el. dyl. Mvh. Bjarre |
|
|
Jag skulle i för sig ta bort järnbitarna innan jag skulle sätta i pumpen. ta en tång och dra bort dem. hoppas bara att min pump som jag tänker beställa snart inte har samma symtom som din... förresten varför ska du byta din vattenpump?? min vattenpump har en lite konstig symtom att det rinner vatten via axel till fläkt när jag fyller på max i espansionkällare du vet plastburken som man ska fylla på vatten....alltså annars när vatten ligger i en lägre nivå en max händer ingenting... MVH Mauuuuuuuuuuuuuu. |
|
| Så där ska det inte se ut, inte ens på en biltemapump för 200:-. Ska bli intressant att höra vad bmw säger, tror dom kommer reklamera pumpen utan diskussion. | |
Gemini__ |
Maurixt: Byter vattenpumpen i förebyggande syfte. Har inte fått något svar än på mitt mail, får väl svänga förbi dem i stället. |
Gemini__ |
Fick svar idag. De beställde genast en ny efter att de kikade på mina bilder. Inga problem överhuvudtaget. Väldigt tillmötesgående faktiskt. Mvh: Thomas |
|
Gemini__: Hur går det har du fått en ny pump än? Såg den bättre ut? Jag funderar på att montera av min och åka till BMW för att få en ny, men frågan är om alla ser lika dana ut. Jag tycker att det är under all kritik att BMW släpper iväg delar med sådan dålig kvalitet. Har de ingen slutkontroll där ner? Mvh. Bjarre |
|
Gemini__ |
Ja, man börjar fundera. Verkligen konstigt att de väljer att släppa ifrån sig något liknande. De har fått hem en ny pump. Kom i fredags, har dock inte haft möjlighet att hämta den än. Ska bli intressant att se hur den ser ut. Mvh: Thomas |
|
Gemini__: Berätta gärna för mig hur den nya pumpen ser ut! Jag skall nog montera av min och byta den också om det går att få tag på någong som ser bättre ut. Mvh. Bjarre |
|
Gemini__ |
Har hämtat nya pumpen nu. Ser bättre ut än den andra iaf, så det får duga. Nya bromsskivorna har åxå dykt upp, känns bra med fräscha grejer: Länk Mvh: Thomas |
|
Vackert:) Micke K. Länk |
|
| fan va grymma skivor!!!! Dom passar inte till 92:an va?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.