|
|
|
|---|---|
| ...och sen försvinner texten på displayen som ska visa vilken växel och växelprogram man kör med + att motorn beter sej otroligt underligt, någon som vet vad kan det vara?? Bilen är en 540ia -94 | |
| De är väl nåt felmeddelande från styrningen till växellådan, skulle jag gissa på, antar att de enklaste är att få ett diagnosintrument inkopplat hos bmw... | |
rsarits |
Har iofs en 530, den har inte samma låda, men jag fick "getreibeprogramm" i displayen och konstiga växelbeteenden i min när det var ont om olja i lådan. |
|
Den absolut vanligaste anledningen till att det dyker upp växellådsvarningar på BMW, är en så enkel sak som dåligt laddat startbatteri! Om batteriet är dåligt laddat räcker det inte till att försörja alla elslukande system i bilen vid start, varvid felmeddelandet dyker upp tillsammans med konstigt beteende från motor/växellåda. Så börja med att kolla laddningen i batteriet. Ladda det helst mer än ett dygn i sträck med en bra laddare. Vill det inte ta laddning är det troligen batteriet som är dåligt, och då är det bara att köpa ett nytt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.