|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Hade företaget skrivit nogrant vad garantin gäller på däcken som tex tilverkningsfel hade man inte kunnat spinna upp däcken på 12 månader, men i detta fallet så gäller "erbjudandet" och antagligen också ingås i avtalet (muntligt skriftligt) så det är fritt fram. Man skulle kanske ringa och påpeka det för dem så någon inte får för sig att utnyttja det. |
|
Tror du verkligen att du kan burna däcken och åka in och be om nya? Hade du själv gått med på detta om du varit i t.ex däcksbranchen? Det står inte i bruxen till micron att man inte kan torka katten där inne heller, en del får man tänka ut själv...))) FP |
|
-BeeMWe- |
Nej jag tvivlar på att det är vad de menat med annonsen men rent lagligt skulle jag kunna göra det om de skriver så i ett avtal som erbjudandet kommer ända upp i. |
|
Sen när har garanti börjat omfatta slitage? Ovanligt mycket slitage pga. felaktig gummiblandning osv. kanske omfattas, men själv vållat, det kan du glömma, hur du nu än ser på det. //Simon |
|
|
En däckgaranti brukar bara gälla skador, inte slitage. Burnar man sönder däcken skulle jag vilja se vilket företag som tar det på garantin !. Folke: Det är inte så att bmw "köper" en design från sina underleverantörer, det är precis tvärtom, bmw tar fram designen/konstruktion/specen för tillverkning hos div. underleverantörer som sen kanske tillverkar även andra "prylar". |
|
|
Vart tog det sunda förnuftet vägen!? Nya BMW originalfälgar säljs väl endast genom BMW (ursprung BMW) eller har jag missat något? När priset sedan är 1/3 av originalfälgarnas pris så behöver man väl inte fundera så mycket på om det är en kopia eller inte!? Garantier gäller alltid fabrikationsfel och inte normalt slitage. Kopior måste vad det än gäller skilja på minst 7 punkter...men det räcker med måttskillnader i mm för att inte anses var plagiat. |
|
-BeeMWe- |
Men herregud... Skit i det sunda förnuftet här, det jag säger är att de formulerat sin garanti fel. De ska lägga till vad garantin innefattar annars är den väldigt "det beror på" och kan användas emot dem. |
| BeeMWe: Om inte garantiåtagandena är specificerade och utryckligen mer långtgående än konsumentköplagen så kommer du inte längre än dit hur gärna du än vill! | |
-BeeMWe- |
peca: men ingår det i ett avtal som jag skrev innan så, muntligt eller skriftligt. |
|
Läs annonserna från siba ex, Står det i deras annonser att du inte får använda mobiltelefonerna under vatten för att garantin ska gälla? Då skulle man kunna ta och köpa en mobil, stoppa den i toastolen när man lessnar på den och få den utbytt? Nä nu får du allt ge dig BeeMWe, lite får du allt tänka själv. Det är helt omöjligt att ange exakt vad garantin täcker och inte i en annons. |
|
-BeeMWe- |
Det är iförsig väldigt svårt att bevisa i ett muntligt avtal vad som avtalats om garantin, om man ska hänvisa till annons och ev diskussion sedan vid köpet. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För övrigt så sitter det fuktindikatorer i mobiltelefoner så det syns om dom varit under vatten. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso Jag hittade en tjejtidning på en toalett förra veckan, och där stod det i något om Nokia 5100, typ: "om den blir skitig är det bara att skölja den under vatten". Nokia säger att den är "fuktsäker", inte spolsäker. Kan det då hända att tjejtidningen får stå för en ny mobil? (jag vet att 5100 inte fungerar efter en hink med vatten, då jag hade den i cargofickan på byxorna när jag råkade snubbla. Två dagar gammal var den, också! =) tur att Onoff har schyssta tillvalsförsäkringar med självrisk på 100:-) =) |
|
|
Jisses, skulle man tro på allt som står i tidningar, till och med vissa "facktidningar", inte minst om mobiler, så skulle mycket bli fel i dagens samhälle. Ibland undrar man om de som skriver i blaskorna skulle stigit upp den dagen öht. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.