|
|
|
|---|---|
|
Har en tretrådig sond och undrar om man kan mata 12v på förvärmning hela tiden utan att den går sönder? Eller sköts det normalt på temperatur styrning i systemen? W | |
|
Hej, De tål att matas hela tiden. Sonden kan slockna under vissa driftförhållanden med "kalla" avgaser, så en del biltillverkare låter värmningen vara på hela tiden. Det som kan sabba sonden är om det kommer mycket kondens på en varm sond. (Jämför med kallt vatten på en varm sten.) |
|
|
Bra! Eftersom jag tänkte kolla skotern och då kan jag montera sonden längre in i systemet och köra värme. kondens är då en stor risk på en skoter men det är bara tänkt att gå under ett kortare test. W |
|
| Vad för skoter..? =) | |
|
En A-C Powder 700. Det låter som den spikar på halvgas och ca 7000 varv. Blåste nämligen en kolv i våras på ungefär halvgas och har inte hittat orsaken än. Har gått igenom hela motorn med packboxar och justerad vev( låg bara lite över tolerans) Så jag hade en lamdasond liggandes som skall in i Willysen i kombination med en rover v8. Så jag köpte en enklare mätare för att kolla hela registret snabbt på skotern. W |
|
| Du har mejl! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.