AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
423

Fundering på vad min 730ia -89 kan vara värd.

Den är en tyskimport inkommen till sverige någon gång under juni -99. Grått helskinn 4x elhissar, el taklucka elspeglar ac stora datorn gått ca 29000mil.
Bara nyfiken på värdet. I någorlunda bra skick iaf.
Tacksam för svar.
/David
Runt 35 tusen kr, det är bra att det är både klima och skinn samt automat. Minus för miltalet och att den bara är i någorlunda bra skick. Några tusen extra om det finns fina hjul till den.

//Sniffer
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
730:n har tyvärr ganska dåligt ansende. Det var en del problem med 3 liters sexan i början och bilar med 29000 mil brukar kunna ha både oljeläckage och rejält kamskrammel.

Men, om den inte har det och är i trevligt skick, runt 30-35' i handen. Sedan kan du alltid annonsera den på lite mer, men färdigprutat och klart bör det hamna därikring.

Egentligen åt helsicke för lite för en riktig kvalitetsbil.. en sur Saab från samma år kostar ju liknande pengar. Men, marknaden är ju som bekant allenarådande...

Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
Tror inte att du ens kan få 30 000 för den. Är miltalet 29000 eller 29900? e32:an har en förprogramerad "grej" som gör att mätaren stannar där på tidiga exemplar. Dock kanske det inte gäller din.
AC och skinn lyfter, men som tidigare sagts så är folk alergiska mot milen. Skulle gissa att det slutar kring 23-26000 för din bil. HAr sett alldeles många 730:or som med hyffsat skick släppts under 20000-gränsen, skamligt. Det är som tidigare talan sa----en kvalitetsbil---

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det är lustigt att en 3 serie från samma år är värd mer. Jag minns hur man drägglade över 7 seriebilarna.

Mr C
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker att det ska ligga runt 35.000 kronor. Skinn och klima lyfter värdet mycket.

//Schnitzer
Schnitzer, gode vän, både du och jag har hafft 735:a och vi måste skilja på "borde få" och vad man "får" Din 735:a gick iväg för en bra bit under 30000, doch var din snålt utrustade men 22000 mil på mätaren. Min hade 23000 mil på mätaren men med svart buffelskinninredning och elstolar/minne. MIn gick för 30000 prick. Nog annonserade vi båda mycket hårt. Skall väl tilläggas att våra var 87:or. Hoppas att du inte tar illa vid att jag "hängt" ut din bil med min egen men vad jag vill belysa är att den bistra sanningen till slut blir för lite betalt. Men jag håller helt med om att 35000 "borde" man få. Men sanningen = efterfrågan och utbud.

An
291
Antiloop
E38 728iA
Låter mkt negativt, jag som hade tänkt byta till en touring...:(
Den har gått lite över 28000mil
och det finns orginalfälgar till vintern i helt perfekt skick och sommarhjul är TSW 17tummare.
Jag köper 17" av dig om du vill. Maila i så fall.

-:BeeMWe:-
25-30 papp om du har tur att hitta någon som över huvud taget vill köpa en långmilare(som är i någolunda skick som du skriver), folk är lite rädda.
Horace.E.Hollywood
Långmilare..........löjligt...

Personligen kör jag bara ca 1000mil per år...knappt det, och ALLA bilar jag haft (bla en BMW 530 -88) har varit 26 - 29` mil.....

Går som fan o inga problem....men som sagt, kanske finns vrak oxo man kan snubbla över...

Turbo? neeee REAL POWER!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.