AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.251

Var sitter reläet till bränslepumpen

do
4
dollar
525i 95
Har en 525i 95 och undrar var reläet till bränslepumpen sitter.
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Bra fråga det undrar jag med
Reläet sitter i elektronikboxen uppe till höger i motorrummet. Locket sitter fast med fyra skruvar. Tror det är vitt och nummer tre i reläraden sett från höger framskärm

Det är roligare med sex......hjul alltså ;-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Bör nog sitta i säkrings, reläboxen i motorummet.
enligt den bild jag har, sitter tre relän på rad närmast motorn, det längs mot fronten ser det ut som, men jag misstänker att det av kan skilja lite grann i utförande.??

///MVH Hasso
Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Alla e34:or jag haft så har relät funnit som tidigare beskrivet i samma svarta box som motorstyrningen sitter i. Alltså inte säkringsboxen, utan den tvärs över på andra sidan motorutrymmet.

Men jag vet att de gjort om lite i nyare e34:or så det kanske inte stämmer, då finns det istället i säkringsboxen.

De brukar vara vita till färgen

//Simon
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Nja det stämmer inte riktigt. Det vita relät är "Motronic relät." Och har ingenting med bränslepumpen att göra. Bränslepumpsrelät är antingen gult eller oranget. Och sitter i mitten av de 3 reläna.

/Per
Det sitter på boxen till höger om du står framför bilen o kollar.Har själv bytt på min 525IA som jag hade.På min var de reläet i mitten.Satt 3 st har jag för mig(min var nog lila färg som jag bytte ut)
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Det är många bud nu höger , vänster! beroende om man sitter i bilen eller står framför? ingen som vet konkret var den sitter??
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Står du rakt framför bilen, så hittar du relät i den svarta boxen längst bak(mot vindrutan) till vänster i motorutrymmet!

//Simon
pe
117
pecklo
518i -86
man blir inte kolk på detta! På BMW säger dom att det sitter vid säkringsboxen och är orange, men visste inte vilken. Däremot är nya relät dom säljer vit. Många på forumet säger att den sitter på andra sidan. Ingen som vet till 100% vilken det är på en 525-90?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.